نشست هم‌اندیشی شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران برگزار شد

20:30 - 09 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۲۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست هم‌اندیشی شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران برگزار شد
نشست هم‌اندیشی شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با حضور معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست هم اندیشی شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با حضور یحیی جعفری، معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور، محمد ملایی، سرپرست دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونین قضایی ستادی، سرپرستان و جانشینان مجتمع‌های قضایی و مدیران ستادی محاکم تهران برگزار شد.

معاون نظارت و ارزشیابی قضات کشور در ابتدای این نشست، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، گفت: تلاش‌های دلسوزانه و مجاهدانه پرسنل قضایی و اداری دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در راستای اهداف مندرج در  سند تحول قوه قضاییه قابل تحسین و تقدیر است.

وی اظهار کرد: با توجه به شناختی که از دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران داریم می‌توان گفت، حجم کاری در مجتمع‌های قضایی تهران زایدالوصف است و حساسیت پرونده‌ها و زوایای اجتماعی و امنیتی بر سختی کار همکاران قضایی و اداری در این حوزه قضایی کلان شهر تهران افزوده است.

یحیی جعفری، بیان کرد : در باب نظارت بر عملکرد قضات شریف دستگاه قضایی، به هر میزان در اعتلای دستگاه و ارتقای جایگاه قاضی و شان قضا و عزت قاضی موفق باشیم، آن موقع می‌توانیم بگوییم در امر نظارتی نیز توفیق داشته‌ایم.

 

برگزاری نشست هم اندیشی شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران

 

وی ادامه داد: یکی از اهداف و برنامه‌های نظارت و ارزشیابی قضات کشور شناسایی و حمایت از توانمندی همکاران قضایی گمنام در سراسر کشور است، تا از توانمندی آنان در راستای کادرسازی قضایی و مدیریتی استفاده بهینه شود و این مهم به دست نمی‌آیید مگر با کمک و مساعدت دلسوزانه مدیران سیستم قضایی کشور، که انتظار داریم ما را یاری کنند.

جعفری، بیان کرد: تکریم و صیانت از همکاران قضایی یکی از مولفه‌های مهم رشد و پیشرفت در قوه قضائیه می‌باشد که معاونت نظارت و ارزشیابی قضات کشور در راستای وظایف ذاتی خود با برنامه ریزی و هدف گزاری در رسیدن به این امر از هیچ کوششی فرو گذار نخواهد بود.

معاون نظارت و ارزشیابی قضات کشور، گفت: مطابق با آموزه‌های دینی و سیاست‌های تحولی قوه قضاییه همواره تکریم ارباب رجوع یکی از انتظارات مهم از مجموعه قضات کشور می‌باشد که بحمدالله گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت که از آموزه‌های دینی و تکلیف قانونی است، اعلام داشت وقتی نظارت موثر و مقبولیت خواهد داشت که هم ناظر و هم مخاطب اعتقاد به هدف مشترک از نظارت برسند.

جعفری از زحمات و همکاری صمیمانه و مجدانه تمامی پرسنل محاکم تهران در طول تصدی منصب رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، کمال تشکر را به عمل آورد و از کاستی‌ها و کمبود‌ها و سختی کار بر زیرمجموعه اعتذار نمود و طلب حلالیت نمود.

در این جلسه محمد ملایی، سرپرست دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، با بیان سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی محاکم، به ارائه گزارشى جامع و مقایسه‌ای از عملکرد کمی و کیفی مجتمع‌های قضایی تهران در پنج ماهه اول ۱۴۰۲ و تبیین سیاست‌های تحولی محاکم تهران در راستای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ دادگستری استان پرداختند.

در این نشست، معاونان و مدیران ستادی محاکم، مدیران و سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهاد‌ها خود پرداختند.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *