رستمیان: قواره انجمن جوجیتسو از خیلی فدراسیون‌ها بزرگتر است

11:15 - 06 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۶۱۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رستمیان: قواره انجمن جوجیتسو از خیلی فدراسیون‌ها بزرگتر است
رئیس انجمن جوجیتسو گفت: جوجیتسو به غیر از المپیک در همه بازی‌ها حضور دارد و قواره این انجمن از خیلی فدراسیون‌ها بزرگتر است.

خبرگزاری میزان - محمدحسن رستمیان در نشست خبری انجمن جوجیتسو برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*برای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی آرزوی موفقیت می‌کنم. انجمن جوجیتسو با ۲ سهمیه در این مسابقات حضور دارد و این در حالی است که ما درخواست ۳ سهمیه که یک نفر از آن‌ها بانوان است را داشتیم. سهیل اکبرپور و مهران ستار را به این بازی‌ها اعزام می‌کنیم. جوجیتسو به غیر از المپیک در همه بازی‌ها است و قواره این انجمن از خیلی فدراسیون‌ها بزرگتر است. انتظار توجه بیشتر در این سال‌ها را داشتیم و ما در این صورت حداقل می‌توانستیم ۸ مدال را در بازی‌های آسیایی کسب کنیم و به رنکینگ کاروان کمک کنیم. 

*اگر به جوجیتسو اندازه نصف فدراسیون توجه شود ما می‌توانیم بیشتر بدرخشیم. حضور هاشمی را در وزارت ورزش به فال نیک می‌گیریم. امیدوارم با برنامه‌ریزی و مهندسی تمرین استاد خوشبین در بازی‌های آسیایی خوش بدرخشیم. قطع به یقین دنبال نتیجه و درخشش پرچم کشورمان هستیم و بچه‌ها می‌دانند باید روی سکو بروند.

*در برخی رشته‌ها تعداد همراهان بیشتر از ورزشکاران اعزامی است و این هزینه می‌تواند صرف اعزام ورزشکاران بیشتر شود. چیزی که بر ما در این سال‌ها گذشته خوب نبوده و موازی سازی شده است. ما مشروعیت خود را از حضور در رویداد‌های معتبر می‌گیریم و باید به این رشته بها داده شود. 

*در دوره گذشته ۱۵ میلیون برای تدارک بازی‌های آسیایی جاکارتا به ما اختصاص دادند و خودمان بالای ۵۰۰ میلیون هزینه کردیم. اعزام ما برای این دوره در حالی از ابهام بود و اگر در این مسابقات نبودیم شرمساری از ورزشکاران برای ما بود. در نهایت دوستان محبت کردند که دو سهمیه به ما دادند. 

*قرار بود در وزارت گذشته این انجمن استقلال پیدا کند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و وزیر گذشته نامه استقلال این انجمن را امضا نکرد و امیدواریم با حضور سرپرست جدید این اتفاق بیفتد. اگر پشتیبانی و ساماندهی نشود شاید نتوانیم نتیجه دلخواه را در بازی‌های آسیایی بگیریم.

*برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ وزیر وقت اجازه داد که برویم، اما مدال گرفتیم و در بازگشت توبیخ شدیم. بودجه مصوب می‌شود و به نام به ما فدراسیون‌ها و از جمله کاراته می‌دادند، اما اگر شما پولی دیدید ما هم دیدیم

*رئیس انجمن جوجیتسو در پاسخ به این سوال که چه کسی شما را توبیخ کرد، گفت: درخواست حضور در مسابقات را داده بودیم، اما این درخواست را نگه داشته بودند و حتی تیم در ادو بودند. همان موقع از دفتر حراست تماس گرفتند اعزام مشکلی ندارد. صالحی امیری و سجادی نیز با حضور در اردو با اعزام موافقت کردند، اما وقتی ما آمدیم گفتند که سفر شما غیرقانونی بوده است. 

*وی درباره فعالیت موازی جوجیتسو برزیلی در فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی با وجود نامه پولادگر گفت: برای فعالیت از یک طرف نامه می‌زند و اعلام می‌کنند زیر نظر ما باشد، اما این اتفاق نمی‌افتد. فعالیت این سبک را غیر رسمی اعلام کردند، اما منافع عظیمی در این موضوع نهفته است .

همچنین سیدامیر خوشبین، سرمربی تیم ملی جوجیتسو اظهاراتی به شرح زیر داشت:

*جوجیتسو چهار استایل دارد، اما در بازی‌های آسیایی استایل جوجیتسو برزیلی برگزار می‌شود. تا برج سه حق استفاده از آکادمی المپیک را نداشتیم و ریاست وقت گفت حضورشان در بازی‌ها مشخص نیست. از برج سه دو کمپ برون مرزی تدارک دیدیم و در حال فعالیت هستیم. هر مجموعه دنبال نتیجه از تیمش است و تلاش ما این است مدال بگیریم. از ۲۰۱۸ ما را فراموش کردند و تازه سه ماه قبل اعزام سراغ ما آمدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *