گفت‌وگو|

بناکار: وزن کادرفنی در حد تیم ملی والیبال ایران نیست/ خیلی از روز‌های اوج والیبال‌مان فاصله گرفته‌ایم

11:22 - 06 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۵۹۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
بناکار: وزن کادرفنی در حد تیم ملی والیبال ایران نیست/ خیلی از روز‌های اوج والیبال‌مان فاصله گرفته‌ایم
کارشناس والیبال گفت: با وجود اذعان مسئولان فدراسیون کادرفنی نه تنها تقویت نشد بلکه از لیگ ملت‌ها به این سو تضعیف هم شد.

عادل بناکار در گفت‌‌وگو با میزان، درباره شکست تلخ تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل دیدگان نزدیک به ۸ هزار تماشاگر، اظهار داشت: در بازی فینال خودم در سالن حضور داشتم و از نزدیک این دیدار و جو استثنایی سالن غدیر را دیدم، اما با وجود آن شور و هیجان و حمایت هواداران، تیم ملی نتوانست انتظاری که مردم و اهالی والیبال داشتند را مقابل ژاپن و همچنین سایر بازی‌ها برآورده کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به کیفیت والیبال ژاپن در ۲ سال گذشته شاید پیروزی این تیم در بازی فینال قابل پیش‌بینی بود، اما در شرایطی که قطر توانسته بود یک ست از این تیم بگیرد، به نظرم قابل توجیه نیست که با آن همه هوادار خودی بدون گرفتن ست شکست بخوریم و جالب آنجاست که حتی به امتیاز ۲۱ هم نرسیدیم. در بدنه تیم ملی حضور نداریم، اما کاملا واضح بود که بازیکنان تیم ملی سرحال نبودند و بازیکنان باتجربه‌ای مانند عبادی‌پور، موسوی و حتی میثم صالحی از آمادگی همیشگی دور بودند.

*برای شکست ژاپن باید کم اشتباه‌تر از خودشان بازی کرد

بناکار با انتقاد از عدم اعتماد به بازیکنان جوانی که در لیگ ملت‌های به کار گرفته شده بودند، خاطرنشان کرد: در لیگ ملت‌های اخیر هرچند شکست‌های زیادی متحمل شدیم، اما هم سطح تیم‌های رقیب در آن مسابقات بالا بود و هم اینکه واقعا در آنجا کیفیت بهتری از مسابقات قهرمانی آسیا داشتیم. عطایی در لیگ ملت‌ها به بازیکنان جوان اعتماد کرد و برای نمونه در بیشتر بازی‌ها به حسین خانزاده بازی داد و او هم پاسخ این اعتماد را به خوبی داد، اما عجیب است که در مسابقات قهرمانی آسیا خیلی کم به او بازی داده شد و در دیدار با ژاپن که عملا از دریافت اول رنج می‌بردیم، به کار گرفته نشد. همه کارشناسان قبول دارند که ژاپن در یکی از طلایی‌ترین دوران خود قرار دارد، اما اینگونه نیست که شکست‌ناپذیر باشند و نتوان به این تیم فشار آورد. پیروزی مقابل ژاپن به تلاش زیاد نیاز دارد و باید کم اشتباه‌تر از خودشان بازی کرد.

*اواخر بازی با ژاپن حس تحقیر به همه دست داده بود

این کارشناس والیبال افزود: تماشاگران ارومیه‌ای واقعا برای تیم ملی سنگ تمام گذاشتند، اما خیلی از روز‌های اوج والیبال‌مان فاصله گرفته‌ایم و کاملا مشهود است که مشکلات فنی است. اواخر بازی با ژاپن کمی حس تحقیر شدن به من و همه بینندگان دست داده بود، زیرا ژاپنی‌ها حس کرده بودند توانایی انجام هر کاری را در زمین دارند و هرجور که دوست داشتند آبشار‌ها‌ی‌شان را در زمین ما می‌خواباندند. حتی آنالیز خوبی هم از تیم ژاپن صورت نگرفته بود و در طول بازی به ندرت توانستیم مهاجمان این تیم را دفاع کنیم. خودم جزو آن دسته از افرادی بودم که اعتقاد دارم مربیان ایرانی توانمند هستند، اما در هر مقطع و به هر قیمتی نباید از مربیان ایرانی استفاده کرد. باید هر چه سریعتر مشکلات تیم ملی با برگزاری نشست‌های تخصصی با کارشناسان و دلسوزان والیبال ریشه یابی شود.

*طلوع‌کیان دست تنها است

بناکار در پایان با تاکید بر لزوم تقویت کادرفنی تیم ملی، گفت: در همین لیگ برتر گا‌هی شاهدیم که کادرفنی تیم‌ها به ۷-۸ نفر می‌رسد، اما کاملا مشهود بود که وزن دستیاران و نیکمت فنی در حد تیم ملی والیبال ایران نیست. باید دستیاران بیشتر و البته باتجربه‌تری در کنار عطایی باشند که بتوانند در شرایط حساس تیم را مدیریت کنند. برای نمونه عبدالرضا علیزاده می‌تواند در بخش تخصصی کار با لیبرو‌ها خیلی کمک کند، اما هنوز تجربه کافی برای حضور به عنوان دستیار و نشستن روی نیمکت را ندارد. طلوع کیان هم به عنوان دستیار اول عطایی کاملا دست تنها بود. همه این شرایط نشان از این داشت که کادرفنی نیاز به تقویت دارد، اما با وجود اذعان مسئولان فدراسیون به این موضوع عملا هیچ اتفاقی رخ نداد و کادرفنی نه تنها تقویت نشد بلکه از لیگ ملت‌ها به این سو تضعیف هم شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *