۱۰ روز تا اربعین حسینی؛ آخرین اخبار از وضعیت‌جاده‌ها و مرز‌های کشور

9:57 - 05 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۳۶۷
۱۰ روز تا اربعین حسینی؛ آخرین اخبار از وضعیت‌جاده‌ها و مرز‌های کشور
ترافیک جاده‌های منتهی به مرز‌های کشور عراق و وضعیت مرز‌های غربی و جنوبی در فاصله ۱۰ روز تا اربعین حسینی بررسی می‌شود.

خبرگزاری میزان - آخرین گزارش‌های ترافیکی از جاده‌های منتهی به مرزهای غربی و جنوبی کشور و وضعیت مرزهای ورودی به کشور عراق را تا اربعین حسینی و بازگشت زائران به کشور به‌صورت روزانه گزارش خواهیم کرد.

زائران مرز مهران را انتخاب نکنند
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۷:۳۷

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: زائران برای زیارت اربعین مرز مهران را انتخاب نکنند و از مرز‌های دیگر تردد کنند.

وضعیت در مقایسه با سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است اما حتی در ساعات شلوغی تردد باز هم نظم و انضباط برقرار است.

اعزام بیش از ۳۵ هزار زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) به عتبات عالیات
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۴:۵۴

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) : ۲۸۴ پرواز از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور انجام و ۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر به سرزمین عتبات عالیات اعزام شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان عملیات اربعین این تعداد به ۲۲۰ هزار زائر برسد.

حدود ۱۴ هزار زائر از مرز باشماق به عراق سفر کردند
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۴:۵۰

مدیر پایانه مرزی باشماق: از ابتدای سفرهای اربعین تا روز گذشته ۲۴ هزار و ۴۱۶ نفر از پایانه مرزی باشماق در استان کردستان عبور کردند که از این تعداد مسافر، تعداد ۱۳ هزار و ۹۱۶ زائر از مرز خارج شدند و تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مرز خسروی وارد کشور شدند.

عبور بیش از ۸۶ زائر از مرز خسروی به عراق
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۴:۴۹

مدیر پایانه مرزی خسروی: از تاریخ ۳۱ مرداد تا پایان روز یکشنبه ۴ شهریورماه در مجموع ۹۱ هزار و ۴۹۸ مسافر از مرز خسروی عبور کردند که تعداد ۸۶ هزار و ۳۹۶ نفر از مرز خسروی خارج و تعداد ۵ هزار و ۱۰۲ نفر وارد کشور شدند.

خروج بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین از کشور
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۴:۲۹

ستاد مرکزی اربعین: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین از مرزهای زمینی و هوایی از کشور خارج شدند.

از این تعداد بیشترین زائر با ۵۴۲ هزار و ۵۱۷ نفر از مرز مهران و سایر زائران به ترتیب از مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق به صورت زمینی و ۲۸ هزار و ۴۴ نفر به صورت هوایی به عراق سفر کردند.

هشدار پلیس به زائران اربعین؛ بدون مهر گذرنامه وارد کشور عراق نشوید
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۴:۱۱

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه: زائران اربعین حتی اگر مشاهده کردند گیت خروجی خالی است و می‌توانند بدون مهر شدن گذرنامه از آن گیت خارج شوند به هیچ عنوان چنین کاری نکنند چراکه این کار به منزله ورود غیرقانونی به عراق تلقی می‌شود.

جابه‌جایی بیش از ۴۸ هزار زائر اربعین از تهران به مرزهای غربی کشور
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۲:۴۰

ار ۲۷ مرداد تا امروز، از پایانه‌های مسافری چهارگانه شهر تهران ۴۷۰۸۹ نفر از زائرین با ۱۷۷۵ سرویس انواع مختلف اتوبوس به مرز‌های غربی کشور اعزام شده‌اند.

ستاد اربعین: زائران از مرزهای تمرچین و باشماق عبور کنند
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۲:۲۸

ستاد اربعین در اطلاعیه شماره ۱۱ اعلام کرد: جاده‌های منتهی به مرزهای ۶ گانه دارای تردد روان و بعضا نیمه‌سنگین است.

تردد زائرین در کلیه مرز‌های ۶ گانه با وجود کثرت زائرین با سهولت انجام می‌شود.

پارکینگ‌های مرز‌های ۶ گانه همچنان دارای ظرفیت لازم برای پذیرش خودرو‌های زائرین است.

به زائران توصیه می‌شود از مرز‌های باشماق و تمرچین به دلیل آب و هوای معتدل در این مناطق و سهولت در تردد استفاده شود.

ارائه خدمات امدادی و درمانی به بیش از ۶۳ هزار نفر
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۲:۲۳

از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور، در مجموع در ۸۲ مرکز عملیاتی و درمانی جمعیت هلال احمر، به ۶۳ هزار و ۴۵۹ نفر از زائران، خدمات امدادی و درمانی ارائه شده است. ۱۴۲ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودروی عملیاتی، در عملیات درمانی و امدادی شرکت کردند.

همچنین در مرز‌های ۹ گانه شرقی و غربی کشور، از ٢٧ مرداد تا ۴ شهریور ١٤٠٢ و تا ساعت ۸ صبح امروز، ۱۹ هزار و ۱۷۷ نفر از زائران از خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر استفاده کرده‌اند.

از روز ۲۷ مردادماه، ۴۶۹۷ نفر از زائران در مرز‌ها درمان و ۱۹۹ نفر نیز برای ادامه درمان به مراکز درمانی داخل کشور، منتقل شدند. ۴۰۵۹ نفر از آنان نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین انجام غربالگری سلامت در پایگاه‌های بین‌راهی به صورت رایگان و داوطلبانه، برای ۱۰ هزار و ۲۲۲ نفر از زائران انجام شده است.

از ۲۷ مردادماه تا ۴ شهریور، کادر درمان داوطلب جمعیت هلال‌احمر در کشور عراق، ۱۸ هزار و ۱۹۰ ویزیت عمومی، ۴۷۸۴ ویزیت تخصصی، ۱۴ هزار و ۱۵۶ خدمات پرستاری، ۱۹۴۰ خدمات مقابله با گرمازدگی و ۷۳۹ خدمات پاراکلینیک (آزمایشگاهی) به زائران ارائه دادند. در این مدت زمان، ۱۰۵ زائر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های عراق منتقل شدند و ۲۴ هزار و ۳۳ نسخ دارویی به زائران شرکت کننده در مراسم پیاده‌روی اربعین تحویل داده شد.

آغاز پیش فروش مرحله سوم بلیت‌های قطار ویژه اربعین
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۰:۴۱

سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن: از ساعت ۱۰ امروز، پیش فروش مرحله سوم بلیت‌ قطارهای اربعین آغاز خواهد شد.

قطارهای ۴ تخته ۳۹۰ هزار تومان تعیین شده است و در قطارهای ۶ تخته، این نرخ پائین‌تر نیز خواهد بود.

از فردا تا پایان هفته، قطار از تهران به مقصد اهواز و خرمشهر را تا ۴ برابر نسبت به ایام عادی سال افزایش خواهیم داد.

با توجه به تقاضا در سایر استان‌ها، قطارهای فوق العاده از شهرهای زاهدان، کرمان، ساری و یزد به سمت خرمشهر و کرمانشاه تدارک دیده شده است.

دو دستگاه ریل باس به طور شبانه روزی، زائران را، اعم از کسانی که با قطار یا خودروی شخصی یا عمومی به خرمشهر آمده باشند، در مسیر شلمچه به خرمشهر و برعکس جا‌به‌جا می‌کنند.

فقط ۳۰ درصد از پارکینگ‌های مهران خالی است
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۰:۱۱

سردار تیمور حسینی، جانشین رییس پلیس راهور: تا امروز ۶۱ درصد از ترددهای مرزی از مرز مهران انجام شده است و بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در مرزهای ۶ گانه داشتیم که بیشترین تردد در مرز مهران بوده است.

۳۰ درصد از فضای پارک پارکینگ مهران خالی است ولی اگر با موج سنگین مراجعه مثل ۲۴ ساعت گذشته رو به رو شویم قطعا با مشکل مواجه می شویم.

خدمت‌رسانی اتوبوسرانی به زائران اربعین در مرزها
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۰:۰۴

رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری اربعین حسینی: تا کنون ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران، ۳۰ دستگاه از مشهد، ۷۵ دستگاه از شیراز ۱۳۵ دستگاه از اتوبوسرانی کرج به مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چزابه اعزام شده‌اند.

زائران از مرز تمرچین در کمتر از ۵ دقیقه عبور می‌کنند
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۰:۰۱

استاندار آذربایجان غربی: با توافق دولت عراق مرز تمرچین به صورت شبانه روزی باز است و زائران در این منطقه مرزی در کمتر از ۵ دقیقه می‌توانند از گیت‌ها عبور کنند و به سفر خود ادامه دهند.

خروج یک میلیون ۵۶ هزار نفر زائر از کشور تا روز گذشته
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۰۹:۵۴

ستاد مرکزی اربعین: تا ساعت ۸ صبح امروز، بیش از ۲ میلیون و  ۳۱۰ هزار نفر ثبت نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده‌اند و از ۲۷ مرداد تا روز گذشته یک میلیون و ۵۶ هزار و ۱۵۷ زائر اربعین از مرز‌های زمینی و هوایی از کشور خارج شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *