اختلال جدید در سامانه سماح/ زائران اربعینی از حذف سند پرداخت حق بیمه در سامانه خبر میدهند/ حج و زیارت: مشکلی وجود ندارد، مسائل موردی در چند روز آینده رفع میشود
خبرگزاری میزان - طبق اعلام سازمان حج و زیارت ثبتنام تمام افرادی که قصد عزیمت به عتبات عالیات و حضور در مراسم اربعین را دارند در سامانه سماح اجباری است و تمامی تسهیلات اربعین ازجمله گذرنامه اربعین پس از ثبتنام در این سامانه در اختیار زوار قرار میگیرد.
این سامانه، اما از ابتدای مراجعات مردمی به آن با اختلالات متعددی روبهرو بوده است، یکی از مشکلاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان از آن گله داشتند خطاهای پی در پی سامانه در مراحل مختلف ثبتنام و سرعت پایین سامانه در باز کردن صفحات مربوط به ثبتنام بوده است.
اخیرا نیز سامانه به دلیل آنچه مشکلات فنی ناشی از بروزرسانی عنوان شد چند روزی با اختلال جدی مواجه و از دسترس بسیاری از افراد خارج شده بود، این سامانه در روزهای پس از برطرف شدن اختلال نیز بهطور کامل برای همه کاربران در دسترس نبود و همین موضوع سبب کاهش محسوس تعداد ثبتنام کنندگان شده بود.
حالا، اما در جدیدترین مورد از سلسله مشکلات سامانه سماح برخی زائران اربعینی در تماس با تحریریه خبرگزاری میزان از بروز مشکل جدیدی در این سامانه خبر دادند. اینگونه که برخی زوار مطرح میکنند پس از ثبتنام و واریز حق بیمه ۳۵ هزار تومانی که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است! سابقه پرداخت حق بیمه آنها در مراجعه بعدی به سامانه پاک شده و برای تکمیل ثبتنامشان باید مجددا این هزینه را پرداخت کنند!
یکی از زائران به میزان گفته است که چند روز قبل در سامانه سماح ثبتنام و حق بیمه خود را پرداخت کردم، اما در مراجعه بعدی برای ویرایش اطلاعات مشاهده کردم سابقه پرداخت حق بیمهام پاک شده است.
برای پیگیری این مشکل با مسئولین سازمان حج و زیارت ارتباط برقرار کردیم، یکی از مسئولین این سازمان در پاسخ به شکایت این زائر گفت: امکان پاک شدن سابقه پرداخت حق بیمه هیچکدام از افراد وجود ندارد، ما با بروز رسانی سامانه ایرادات قبلی را برطرف کردیم و با سامانهای قدرتمندتر از قبل در خدمت مردم هستیم.
وی در ادامه گفت: تمام افرادی که مراحل ثبتنام خود را با موفقیت به پایان رساندهاند میتوانند برای سایر کارهای مربوط به اعزام خود اقدام کنند و از بابت ثبتنام خود نگرانی نداشته باشند.
این مقام مسئول سازمان حج و زیارت در ادامه تاکید کرد که موارد استثنا ممکن است به دلیل بروزرسانی سامانه شکل گرفته باشد و پس از انتقال کامل اطلاعات به سامانه جدید رفع خواهد شد.
خبرگزاری میزان امیدوار است که توضیحات سازمان حج و زیارت در رابطه با رفع مشکلات در روزهای آینده محقق و هموطنان زائر اربعین حسینی بدون دغدغه در خصوص ثبتنام خود عازم این سفر شوند.
انتهای پیام/
من بیمه دو نفر و واریز نمودم موقعی که سامانه مشکل داشت و از حسابم برداشت شده.بعد ار رفع مشکل دوباره باید بیمه پرداخت کنم که ثبت نام کامل شود.ایا مبلغ قبلی من عودت داده می شود.
دقیقا همین مشکل برای بنده هم پیش آمده
بعد از بروز رسانی سامانه، بعد از وارد کردن کد ملی و شناسنامه اعلام میکند که شما ثبت نام نکردید!! و عملا دسترسی به اطلاعات ندارم.