گفت‌وگو|

موسوی: ثوری فدراسیونی ورشکسته را با بدهی ۶ میلیاردی تحویل داد/ باید بوکس را از پایه تغییر دهیم

11:05 - 01 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۷۱۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
موسوی: ثوری فدراسیونی ورشکسته را با بدهی ۶ میلیاردی تحویل داد/ باید بوکس را از پایه تغییر دهیم
نایب رئیس اول فدراسین بوکس گفت: ثوری ریاست قبلی فدراسیونی ورشکسته را با بدهی ۶ میلیارد تومانی تحویل ما داد.

سیدابراهیم موسوی در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخابش به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون بوکس اظهار داشت: روز گذشته مجمع عمومی فدراسیون بوکس برگزار شد و تصمیمات خوبی در آن گرفته شد. بعد از گذشت ۶ ماه از حضور روح‌الله حسینی در فدراسیون که اعضای مجمع با رأی کامل وی را به عنوان ریاست فدراسیون بوکس و اینجانب را هم به عنوان نایب رئیس اول انتخاب کردند، اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

وی در مورد شرایط و آخرین وضعیت فدراسیون بوکس گفت: به جرأت می‌گویم در حال حاضر فدراسیون شرایط خوبی چه از نظر اقتصادی و چه از نظر رنکینگ آسیایی و جهانی ندارد؛ اگر نگاهی به کارنامه و سوابق گذشته داشته باشیم بوکس ایران در سال‌های ۷۳ و ۷۴ همیشه جز ۵ تیم برتر آسیا بوده و در آن مقطع سیر صعودی داشتیم.

*باید از مربیان خارجی بخصوص مربیان کوبایی استفاده کنیم 

نایب ریس فدراسیون  بوکس گفت: متأسفانه ما از سیر صعودی به سیر نزولی رسیدیم و در حال حاصر در رتبه ۱۵ یا ۱۶ آسیا قرار داریم که این شایسته کشورمان نیست. وقتی کسی در آسیا مدال اول یا دوم قهرمانی قاره را بدست می‌آورد، می‌توان گفت این مقام می‌تواند مقام جهانی باشد به این دلیل که قزاق‌ها و ازبک‌ها در آسیا حضور دارند با توجه به اینکه آن‌ها همیشه در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند و صاحب عنوان جهانی هستند. 

وی ادامه داد: از ابتدای حضورم در فدراسیون به عنوان مدیر تیم‌های ملی و در حال حاضر هم به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون هدفی مشخص داشتم و اینکه همه باید کمک کنیم بوکس را از پایه تغییر دهیم؛ منظورم این است که ما باید از رده نونهالان نوجوانان و... این کار را انجام دهیم و همچنین باید از مربیان خارجی به خصوص مربیان کوبایی چه در آموزش و چه در تیم‌های ملی استفاده کنیم.

*فدراسیون شرایط اقتصادی خوبی ندارد

مدیر تیم‌های ملی بوکس تصریح کرد: بوکس ایران ۸۰ سال مثل کشتی، وزنه‌برداری و... قدمت دارد، اما‌ ببینید که الان کشتی و وزنه‌برداری کجای رنکینگ آسیا و جهان هستند و بوکس در چه جایگاهی قرار دارد. ما در کشور از نظر پتانسیل نیروی انسانی کم نداریم به این دلیل که همیشه جوانان ایرانی از لحاظ جنگندگی در میادین مختلف ورزشی زبانزد خاص جهانیان هستند. بوکس یک رشته المپیکی است و ما می‌توانیم در آینده حتی مدال المپیک هم به دست آوریم. 

موسوی  در مورد شرایط  اقتصادی فدراسیون بوکس گفت: همانطور که گفتم فدراسیون شرایط اقتصادی خوبی ندارد، ما حتی اسپانسر هم نداریم. از ۶ ما پیش که فدراسیون را تحویل گرفتیم، یک فدراسیون ورشکسته با بدهی حدود ۶ میلیاردی (۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان) بوده است.

*از سوپر مارکت و رستوران و آژانس هواپیمایی به همه بدهکار بودیم

وی افزود: من نمی‌دانم ثوری در این فدراسیون چه کار کرده است؟ وی حتی از سوپر مارکت و رستوران، آژانس هواپیمایی و... قرض گرفته و همگی طلبکار و به دنبال شکایت بودند که با ورود حسینی به فدراسیون همه را دعوت و آن‌ها را از شکایت منصرف و حتی مقدار زیادی از پول آن‌ها را از جیب خود پرداخت کرده تا حداقل حساب فدراسیون بسته نشود. چگونه ثوری به خودش اجازه داده که سالن بوکس ناطق نوری را دیوار بکشد و نیمی را به کاراته و نیمی را به بوکس بدهد؟ این سالن کلاً مربوط به بوکس بوده است. تیم ملی بوکس ترکیه به همراه تیم ملی کشورمان اردوی ۱۰ روزه دارند، آن‌ها ما را تمسخر کردند که چرا سالن شما اینقدر کوچک است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *