رونمایی از ۴۴ هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی در هفته تعاون

14:57 - 29 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۱۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رونمایی از ۴۴ هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی در هفته تعاون
معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رونمایی ۴۴ همت مشارکت مردمی در هفته تعاون خبر داد و گفت: در بخش تعاون در سال گذشته عدد ۱/۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به ثبت رسیده است.

خبرگزاری میزان _ مهدی مسکنی، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: تعاون به‌عنوان بخش مردمی ارکان اقتصادی کشور طراحی و برنامه‌ریزی شده و در قانون اساسی در اصل ۴۳ و ۴۴ قرار گرفته است. 

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی فعالیت‌های بخش تعاون افزود: در مراحل بعدی، مردمی‌سازی و سپس ارکان‌ها و ساختار‌های بخش تعاون دارای اهمیت است. هفته تعاون با عنوان حکمرانی مردمی نامگذاری شده است. در حکمرانی مردمی به دنبال برقراری عدالت اجتماعی در قالب تعاون هستیم. 

معاون تعاون وزارت کار با اشاره به رونمایی برخی از برنامه‌ها در هفته تعاون اظهار کرد: برای نخستین بار در بخش تعاون از ۴۴ هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی و از ۷ سرویس هوشمندسازی برای ارتقاء خدمات به مردم رونمایی خواهد شد. 

به گفته مسکنی، اتصال شرکت‌های تعاون به سامانه بورس کالا و راه‌اندازی سامانه ویکی تعاون به عنوان دایره‌المعارف از دیگر اقدامات حوزه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه مجوز‌های لازم درخصوص تدوین رشته تعاون در بخش کارشناسی ارشد و دکتری اخذ شده است، تاکید کرد: قرار است این رشته با تعریف سرفصل‌ها در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران راه‌اندازی شود.

به گفته معاون تعاون وزارت کار، در سال گذشته در بخش تعاون عدد ۱/۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به ثبت رسیده که نسبت به گذشته ۲/۵ برابر افزایش داشته است.

مسکنی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان بین تعاون گران توزیع شده است، اعلام کرد: سال ۱۴۰۰، ۲۶۸ پروژه در بخش تعاون افتتاح شد که مشارکت آن نزدیک به ۳/۳ همت بود. این عدد در دهه فجر همان سال به ۱۰۲ پروژه با مشارکت ۲/۷ همت به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در هفته تعاون سال گذشته به ۴/۱ همت رسیده است، گفت: همچنین در دهه فجر سال ۱۴۰۱، ۵ همت ثبت شد. امسال هم در هفته تعاون عدد مشارکت مردمی با رشد بیش از ۸ برابری با ۴۴ همت انجام شد؛ البته برای افزایش سهم ۲ درصدی بخش تعاون در حوزه درآمد ناخالص ملی به ۲۹۰ همت نیاز است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *