رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: سرعت و دقت در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع مسئولیت شرعی و اخلاقی مان است

11:38 - 25 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۳۳۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: سرعت و دقت در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع مسئولیت شرعی و اخلاقی مان است
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: غالب مردمی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند افرادی دردمند هستند و قطعاً رضایت حق تعالی در خدمت به این مردم دردمند است.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین قضایی همراه صبح روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه در اولین برنامه سفر کاری خود به حوزه قضایی سلماس در نشستی صمیمی با قضات این شهرستان درخصوص موضوعات مبتلابه به بحث و گفتگو پرداخت.

عتباتی در این نشست ضمن عرض خدا قوت به تمامی همکاران زحمتکش دادگستری سلماس که در عرصه مهم احقاق حق و اجرای عدالت با روحیه بسیجی و جهادی با همه کمبود‌ها در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند تاکید کرد، بهترین کار‌ها سخت‌ترین آن هاست.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: امسال سومین سالی است که برنامه عملیاتی و اجرایی برای مجموعه دادگستری استان به تناسب نیاز‌های هر حوزه قضایی و عملکرد تک تک شعب با نگاه به فرامین هشت گانه مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی طراحی و ابلاغ شده است و تلاش باید بر این باشد که بر مدار این برنامه حرکت کرد تا به اهداف تعیینی دست یافت.

وی افزود: همه اهداف تعیینی در برنامه عملیاتی در جهت تولید رضایتمندی و خدمت صادقانه به مردم در حوزه‌های مختلف از جمله احقاق حق و اجرای عدالت، تولید، حفظ و ارتقای امنیت و ایجاد احساس امنیت و سایر حوزه‌ها است، به همین دلیل این برنامه برای عملکرد شعب باید معیار و ملاک باشد.

عتباتی تاکید کرد: سرعت و دقت در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع مسئولیت شرعی و اخلاقی مان است، چرا که غالب مردمی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند افرادی دردمند هستند و قطعاً رضایت حق تعالی در خدمت به این مردم دردمند است.

شناسایی کانون‌های فساد و جرم زا و مدیریت وقوع و پیشگیری از جرایم، مدیریت ارجاع، استفاد از ظرفیت روحانیون و شورا‌های حل اختلاف و مددکاری مراجع انتظامی در امر صلح و سازش از دیگر توصیه‌های دکتر عتباتی در این نشست بود.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه ضمن بیان مطالبی در مورد مشکلات مبتلابه، ارشاداتی در خصوص رفع این مشکلات مطرح و پس از آن زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان آماری از عملکرد شعب حوزه قضایی سلماس بیان کرد.

در ابتدای این نشست حمیدی رئیس دادگستری و خداکرمی دادستان عمومی و انقلاب سلماس ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان در راستای حرکت بر مدار برنامه عملیاتی سال جاری، نیاز‌های حوزه قضایی و دغدغه‌های همکاران حوزه قضایی را مطرح کردند و پس از ارائه نقطه نظرات اعضای جلسه، این نشست با اتخاذ تصمیماتی خاتمه یافت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *