علت وجود کارگاههای عمرانی در کنار ایستگاههای مترو
خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص تذکر روز گذشته یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه برخی از کارگاههای ساخت ایستگاههای مترو بعد از راهانداری جمع آوری نشده است، اظهار کرد: در واقع، این حرف که کارگاههای عمرانی مترو و دیگر فعالیتهای عمرانی شهرداری تهران بعد از اتمام عملیات اجرایی جمع آوری بشود، درست است؛ چون عرصه شهر باید برای تردد مردم ساماندهی بشود و به زیبایی شهر لطمه نخورد.
وی گفت:، اما اتفاقی که میافتد این است که ما با راه اندازی یک ورودی ایستگاه را افتتاح میکنیم؛ بنابراین این به معنای تکمیل سایر ورودیها نیست. هر ایستگاه ۲ یا چند ورودی دارد و عملیات عمرانی آن بعد از افتتاح اولیه ادامه خواهد داشت.
هرمزی با بیان اینکه نکته دیگر این است که ایستگاههای مترو با حدود ۹۰ درصد پیشرفت ساختمانی راهاندازی میشوند، ادامه داد: این چند درصدی که باقی میماند لطمهای به عملکرد مترو وارد نمیکند، ولی در طول بهرهبرداری هواسازها و هواکشهای میان تونلی تکمیل میشوند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه این نواقص در طول دوره بهرهبرداری تکمیل میشوند، افزود: به این دلیل ایستگاهها با حدود ۹۰ درصد پیشرفت ساختمانی افتتاح میشوند که سریعتر مورد استفاده و بهرهبرداری قرار بگیرند. با این حال درست است که این کارگاهها باید ساماندهی و کوچکسازی بشود تا تردد مردم دچار مشکل نشود.
انتهای پیام/