تحولات اوکراین|

خنثی شدن حمله پهپادی اوکراین به کریمه/ واکنش مسکو به طرح صلح زلنسکی

11:11 - 21 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۵۱۰
خنثی شدن حمله پهپادی اوکراین به کریمه/ واکنش مسکو به طرح صلح زلنسکی
حمله کی‌یف با ۲۰ پهپاد برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های شبه‌جزیره کریمه از سوی پدافند روسیه دفع شد.

خبرگزاری میزان - مقام‎های روسیه، می‎گویند: اوکراین با حدود ۲۰ پهپاد حمله‎ای گسترده‌ را علیه مواضعی در شبه جزیره کریمه ترتیب داده بود که این حملات از سوی پدافند روسیه خنثی شدند.

وزارت دفاع روسیه، اعلام کرده که امروز حمله کی‌یف با ۲۰ پهپاد برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های شبه‌جزیره کریمه را دفع کردیم.

این بیانیه می‎گوید: ۱۴ پهپاد اوکراینی از سوی سامانه‌های پدافندی منهدم و ۶ پهپاد دیگر نیز از طریق جنگ الکترونیک بر فراز آسمان کریمه رهگیری و ساقط شدند.

در همین حال، فرماندار منطقه «کالوگای» روسیه از به کار افتادن پدافند هوایی در منطقه «دزرژینسکی» این منطقه و سرنگونی یک پهپاد خبر داد.

به گفته وی، این حمله هیچ آسیبی برای مردم و زیرساخت‌ها در پی نداشته است.

بازدید شویگو از مقر نیرو‌های روسیه در قطب شمال

وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد که «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، از پادگان‌های دوردست قطب شمال ناوگان شمالی ارتش روسیه بازدید کرد.

وزیر دفاع روسیه از سازماندهی فعالیت‌های رسمی و انجام وظایف یگان‌ها و واحد‌های ویژه مستقر در مجمع الجزایر «نوایا زملیا»، از جمله آمادگی برای اقدامات برای حفاظت و دفاع از تاسیسات حیاتی را بررسی کرد.

سفیر روسیه: تحریم‌های جدید علیه مسکو نشان‌دهنده شکست سیاست محدودیت‌های آمریکاست

«آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا، گفت که دور دیگری از تحریم‌های آمریکا علیه مسکو نشان دهنده شکست سیاست محدودیت‌های واشنگتن است. 

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های اخیر آمریکا علیه روسیه، بی‌اعتباری نظام مالی متمرکز شده در این کشور را ثابت می‌کند، می‎گوید: حتی برای روسیه‎هراسان داخلی آمریکا نیز کاملا واضح است که امکان سقوط اقتصاد ما و تضعیف حاکمیت تکنولوژیکی روسیه وجود ندارد. این واقعیت، به طور ویژه از سوی کارشناسان بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول تایید شده است.

روز گذشته وزارت خزانه‎داری آمریکا، چند بازرگانان روس را در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار داد.

روسیه مراکز کنترل پهپاد‌های اوکراینی را منهدم کرد

«اولگ چخوف»، سخنگوی گروه نبرد روسیه، گفت که گروه نبرد شرق روسیه مراکز کنترل پهپاد‌های اوکراینی را در نزدیکی «مارفوپول» و «چروونویه» منهدم کرده است.

به گفته وی، از هواپیما‌های بدون سرنشین رزمی برای انهدام مراکز کنترل پهپاد نیرو‌های مسلح اوکراین در این مناطق استفاده شد. 

مقام روس: فرمول صلح زلنسکی نشان دهنده عدم تمایل کی‌یف برای شرکت در مذاکرات است

«کنستانتین کاساچف»، معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیای پارلمان)، گفت: فرمول صلح «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین، که شامل تسلیم کامل روسیه است، به عدم تمایل کی‌یف به مذاکره اشاره دارد.

واشنگتن پست: بعید است اولین خلبانان اوکراینی تا تابستان آینده آماده پرواز با F-۱۶ باشند

«واشنگتن پست»، به نقل از مقام‎های ارشد دولت و ارتش اوکراین، می‎گوید انتظار نمی‌رود اولین گروه متشکل از ۶ خلبان اوکراینی قبل از تابستان آینده آموزش هواپیما‌های جنگنده F-۱۶ را تکمیل کنند. 

به نوشته این پایگاه، ۲ خلبان دیگر به عنوان کاندیدای ذخیره معرفی شده‌اند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *