توصیف آبزرور از زندان‌های انگلیس؛ ناامن، خشونت‎بار و پر ازدحام

15:07 - 20 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۴۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
توصیف آبزرور از زندان‌های انگلیس؛ ناامن، خشونت‎بار و پر ازدحام
زندان‌های انگلیس را می‌توان با سه کلمه ناامن، پر ازدحام و مرگبار توصیف کرد.

خبرگزاری میزان – «آبزرور» به تازگی گزارشی درباره وضعیت زندان‌های انگلیس منتشر کرده است که می‌توان آن را با کلمات ناامن، پر ازدحام و مرگبار خلاصه کرد.

بر اساس گزارش تحلیلی این پایگاه، از صد‌ها بازرسی انجام شده از زندان‌های انگلیس مشخص شد که سه چهارم زندان‌های این کشور در دسته‎بندی ضعیف قرار دارند و بیش از یک سوم زندان‌های این کشور ناامن هستند.

بر اساس گزارش مذکور، زندان‌های انگلیس به شدت شلوغ هستند و از ازدحام جمعیت رنج می‌برند؛ زنگ‌های اضطراری سلول‌ها بی‎پاسخ می‌مانند؛ نیمی از زندانیان در سلول‌های دو نفره‌ای که برای یک نفر ساخته شده‎اند، نگهداری می‌شوند؛ زندانیان برای ۲۲ ساعت در شبانه روز در حبس می‌مانند؛ مراقبت‌های بهداشتی، روانی، آموزش، برنامه‌های توانبخشی و ... ناکافی هستند؛ و از همه مهم‌تر یک چهارم زندانیان در پایان دوران محکومیت خود در شرایط بی خانمانی آزاد شدند.

در عین حال میزان خودآزاری در زندان‌های انگلیس رو به رشد است؛ در سال منتهی به مارس ۲۰۲۳ حدود ۶۰ هزار حادثه خودآزاری در زندان‌های انگلیس ثبت شد، یعنی یک مورد در هر ۱۰ دقیقه.

میزان خودآزاری در زندان‌های انگلیس در قیاس با سال پیش حدود ۱۱ درصد رشد داشته است؛ خودآزاری در زنان زندانی در انگلیس با ۵۱ درصد افزایش به بالاترین میزان خود رسیده است.

در یک سال منتهی به مارس ۲۰۲۳، حملات خشونت بار در زندان‌های انگلیس ۱۱ درصد رشد داشته و به رقم ۲۲ هزار مورد رسید؛ ۲ هزار و ۵۰۰ حمله جدی در همین بازه زمانی رخ داد که رشدی ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بیش از سه زندانی در هر دو هفته خودکشی می‌کنند؛ سال منتهی به مارس ۲۰۲۳ خودکشی به مرگ ۸۸ زندانی انگلیسی منجر شد؛ این رقم نشان دهنده رشد ۲۶ درصدی است؛ زندانیان بازداشتی سهم نامتناسبی از قربانیان خودکشی را دارند.

در سال منتهی به آوریل ۲۰۲۰ به ازای هر ۱۰۰ زندانی، بیش از ۵۹ بار استفاده از زور علیه زندانیان از سوی کارکنان زندان‌ها در انگلیس ثبت شد؛ خشونت غیرقابل توجیه علیه زندانیان از سوی کارکنان زندان‌ها، به عنوان یک بحران عمیق در فضایی خشونت آمیز و شلوغ توصیف می‌شود.

این فقط تصویری محدود از وضعیت زندان‌ها در انگلیس است؛ در عین حال، تعداد افرادی که در این شرایط جهنمی نگهداری می‌شوند، در سه دهه اخیر در حال رشد بوده و پیش‎بینی می‌شود که شمار زندانیان در انگلیس در پی اجرای برنامه‌های دولت این کشور برای استخدام ۲۰ هزار افسر پلیس جدید و اجرای اصلاح در احکام، تا سال ۲۰۲۶ به رقم ۱۰۰ هزار نفر برسد.

این در حالی است که ضریب اشغال این مراکز در برخی زندان‌های انگلیس به بالای ۱۷۰ درصد می‌رسد.

یک گزارش دیگر نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ از هر پنج زندان سه زندان در موقعیت ازدحام بالای جمعیت قرار داشتند.

یکی از دلایل ازدحام جمعیت در زندان‌های انگلیس تعداد بالای افراد بازداشت شده است.

رئیس بازرسی زندان‌های انگلیس می‌گوید که وضعیت زندان‌ها در این کشور در حال وخیم‌تر شدن است؛ به گفته وی در برخی از زندان‌ها مشکلات ظاهرا مزمن و حل ناشدنی هستند.

زندانیان انگلیسی عموما افرادی هستند که برخی از بدترین تجارب فقر، انحطاط و نابسامانی اجتماعی ناشی از سرمایه داری را متحمل شده‎اند؛ در عین حال، دولت‌های متوالی در انگلیس به‌جای رسیدگی به این مشکلات، با تصمیم خطرناک مبنی از دور کردن یک بخش کامل از مردم از جامعه و قرار دادن آن پشت میله‌های زندان که اغلب آن‌ها را به چرخه‌ای از زندان و بیکاری یا کار بسیار پرخطر، عدم سلامت روان و مواد مخدر گرفتار می‌کند، با مسئله برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *