مسئولان قضایی دادگستری استان ایلام از هیئت‌های صلح و سازش مساجد مرکز استان بازدید کرد/شروع بکار هیئت‌های صلح موسیان و دشت عباس

11:26 - 20 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۳۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی دادگستری استان ایلام از هیئت‌های صلح و سازش مساجد مرکز استان بازدید کرد/شروع بکار هیئت‌های صلح موسیان و دشت عباس
مسئولان قضایی دادگستری ایلام از از هیئت‌های صلح و سازش مساجد مرکز استان بازدید کردند.

خبرگزاری میزان- علی محمدی، رئیس کل دادگستری استان ایلام به همراه جمعی از معاونین دادگستری استان از هیئت‌های صلح مساجد شهرستان ایلام بازدید و از نزدیک در جریان عملکرد صلح یاران این مساجد قرار گرفت.

در این دیدار‌ها علی محمدی، صلح یاران را پرچم داران اخوت و برادری و ذخایر ارزشمند جامعه خواند و با اشاره به ریشه قرانی برقراری صلح بین مردم و تکلیفی که در این خصوص بر عهده همه است، ابراز امیدواری کرد که بیش از پیش از ظرفیت مساجد بعنوان سنگر‌های مقدس اجتماعی و پناهگاه مردم در جهت رفع مشکلات، منازعات و برقراری صلح استفاده شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت عظیم هیئت‌های صلح و زمینه پذیرش سازش در بین مردم استان، باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شده و انتظار این است که هر هیئت صلح ماهانه حداقل ده پرونده را به صلح و سازش برساند و برای این کار باید از وکلاء متدین و مصلح استفاده شود که بدین منظور لازم است در اسرع وقت هیئت صلح وکلا تشکیل و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

شروع بکار هیئت‌های صلح موسیان و دشت عباس

همچنین آیین شروع به کار هیئت‌های صلح بخش‌های موسیان و دشت عباس با حضور امام جمعه شهرستان، رئیس حوزه قضایی بخش موسیان، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اعضاء این هیئت‌ها برگزار شد.

نیازی‎فر رئیس دادگستری بخش موسیان در این مراسم گفت: فصل خصومت وسازش یکی از رسالت‌های دستگاه قضا است که ریش سفیدان و متنفذان نقش مهمی در آن دارند و استفاده از این ظرفیت می‌تواند باعث کاهش ورودی پرونده به دادگستری‌ها شده و در جهت کاهش اطاله دادرسی نیز موثر باشد.

وی در این مراسم از اعضاء هیئت‌های صلح این شهرستان خواست تا با ورود به مشکلات و درگیری‌های بین مردم در جهت فصل خصومت‌ها کمک کار دستگاه قضایی باشند.

نیازی‎فر همچنین با اشاره به در پیش و رو بودن اربعین حسینی با تاکید بر تامین امنیت کامل در ایام محرم از مردم شهرستان خواست تا تمام تلاش خود را برای خدمت به زوار آقا امام حسین (ع) بکار بگیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *