دادستان همدان دستور مسدودی قنات‌ها و چاه‌های غیرمجاز روستای برفجین را صادر کرد

14:05 - 19 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۲۷۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان همدان دستور مسدودی قنات‌ها و چاه‌های غیرمجاز روستای برفجین را صادر کرد
دادستان همدان گفت: مسدود سازی قنات‌ها و چاه‌های غیرمجاز، آزادسازی بستر و حریم رودخانه و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز از مطالبات اهالی روستای برفجین است که باید دستگاه‌های متولی هرچه سریعتر برای رفع مشکلات آنان وارد میدان شوند.

خبرگزاری میزان – حسن خانجانی موقر دادستان همدان به درخواست شورای روستای برفجین با حضور در این روستا و امامزاده محسن (ع) و دعوت از مسئولان نیروی انتظامی، منابع طبیعی، مدیریت منابع آب شهرستان برای پیگیری حل مشکلات مطروحه، درخواست‌های اهالی این روستا را دریافت کرد.

احداث چاه‌ها و قنات غیرمجاز که زمینه ساز ضربه به منابع آبی منطقه شده، تصرف بستر و حریم رودخانه، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و سرقت از باغات این منطقه توسط معتادین؛ برخی از مشکلات مطرح شده از سوی شورای روستای برفجین بود.

حسن خانجانی موقر دادستان همدان گفت: مطالب عنوان شده باید ریز به ریز از سوی دستگاه‌های متولی بررسی شود تا حقی از اهالی تضییع نشود.

وی تأکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای مؤظف است تا هرچه سریعتر برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های سطح شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

دادستان همدان با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز که زمینه ساز اعتراض اهالی این روستا شده است، اظهار کرد: در این زمینه نیز منابع طبیعی با توجه به اسناد کاداستر، حد و حدود اراضی را مشخص کرده و مطابق با قانون به وظایف خود عمل کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *