گفت‌وگو|

ایرانیان خارج از کشور چگونه می‌توانند کارت ملی دریافت کنند؟

9:03 - 19 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۱۵۷
ایرانیان خارج از کشور چگونه می‌توانند کارت ملی دریافت کنند؟
رئیس سازمان ثبت احوال کشور به بیان توضیحاتی در خصوص روند صدور کارت ملی برای ایرانیان خارج از کشور پرداخت.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال در گفت‌وگو با میزان در خصوص روند صدور کارت ملی برای ایرانیان خارج از کشور، گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در دولت سیزدهم رخ داد و مورد تاکید ریاست محترم جمهور و وزای امور خارجه و کشور نیز بود بحث ارتباط هر چه بیشتر با ایرانیان خارج از کشور بود؛ همچنین یکی از اقداماتی که باید در این خصوص انجام می‌شد بحث هویتی بود تا هموطنانی که در خارج از کشور هستند بتوانند به عنوان یک فرد ایرانی مدارک هویتی ایرانی داشته باشند و در زمانی که مورد نیاز است بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه ما از اواخر سال ۱۴۰۰ توانستیم با هماهنگی‌هایی که با وزارت امور خارجه داشتیم درخواست دریافت کارت ملی در نمایندگی‌های خارج از کشور ایجاد کنیم، ادامه داد: این امکان فراهم شده تا هموطنان در خارج از کشور درخواست کارت ملی دهند، این درخواست به صورت الکترونیک به سازمان ثبت احوال ارسال و کارت ملی این افراد صادر می‌شود و به وزارت امور خارجه تحویل داده می‌شود و افراد در همان نمایندگی خارج از کشور کارت ملی خود را دریافت می‌کنند و در همانجا فعال می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه اقدام مذکور کار بسیار بزرگی بود که انجام شد، افزود: این کار نیاز به زیر ساخت‌های فناوری داشت و باید یکسری اقدامات نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شد که شکر خدا این اتفاق رخ داده است.

کارگر با اشاره به اینکه هر نمایندگی که وزارت امور خارجه اعلام کند آمادگی این اقدام را دارد و در کمتر از یک روز این امکان را برایش فراهم می‌کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ نمایندگی در خارج از کشور داریم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *