گفت‌وگو|

حمایت‌های کرونایی بسیج سازندگی در دوران پساکرونا نیز ادامه دارد

16:43 - 14 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۳۳۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
حمایت‌های کرونایی بسیج سازندگی در دوران پساکرونا نیز ادامه دارد
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: تحویل بیش از ۷۰ هزار قلم جهیزیه، آزادسازی زندانیان، اشتغال و حمایت از دانش آموزان در سبد خدمات مؤمنانه کرونایی تعریف شده بود که اکنون نیز در دوران پساکرونا در مقاطع مختلف و با دستورالعمل‌های موجود در حال پیگیری است.

خبرگزاری میزان - سردار محمد زهرایی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه محرومیت‌زدایی در دروان پساکرونا توسط سازمان بسیج سازندگی گفت: در دوران کرونا با چالش‌های جدی روبرو بودیم، اما توانستیم در تولید بسیاری از اقلام از جمله تولید ماسک و دستکش به خودکفایی برسیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در دوران کرونا در حوزه اشتغال دچار آسیب شدیم ادامه داد: در دوران کرونا تعداد زیادی از مشاغل آسیب دید و ما در خدمات مؤمنانه به سمت حمایت از مشاغلی که در این زمان دچار مشکل شدند رفتیم و تلاش کردیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه از طریق گروه‌های جهادی و صندوق‌های قرض الحسنه تلاش کردیم از مشاغل متضرر در دوران کرونا حمایت کنیم اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و از این تعداد ۷۰ هزار فرصت شغلی از صندوق‌های قرض الحسنه بود.

سردار زهرایی گفت: تحویل بیش از ۷۰ هزار قلم جهیزیه، آزادسازی زندانیان، اشتغال و حمایت از دانش آموزان در سبد خدمات مؤمنانه کرونایی تعریف شده بود که اکنون نیز در دوران پساکرونا در مقاطع مختلف از جمله دهه کرامت، صفر، محرم، اعیاد شعبانیه، دهه فجر، هفته بسیج و ... با دستورالعمل‌های موجود به طور منسجم در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین با توجه به نقش بسیج مستضعفین در برنامه هفتم توسعه گفت: نام بسیج مستضعفین در دستور مجلس بنا به دلایل نامعلومی حذف شده و این اشکالی است که در برنامه هفتم رخ داد و امیدواریم حل شود. در این باره رایزنی‌های بسیار فشرده با مجلس و دولت انجام و قول داده شده تا بستر لازم برای کمک بهتر به مردم فراهم شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *