یک فروند بالگرد جهت مهار آتش‌سوزی به جنگل‌های شمال غرب اعزام شد

12:38 - 13 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۱۳۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
یک فروند بالگرد جهت مهار آتش‌سوزی به جنگل‌های شمال غرب اعزام شد
رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام یک فروند بالگرد هوافضا سپاه جهت مهار آتش‌سوزی به جنگل‌های سه روستای "گماره‌لنگ، دره‌وران و آسن‌آباد" خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، کاپیتان نوری  رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: آتش سوزی که از دیشب در ۲ منطقه و امروز در یک منطقه از مناطق مرزی شهرستان مریوان شروع شده است (وسعت تقریبی ۲۰۰ هکتار) وهمچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است که صعب‌العبور بودن منطقه، مرزی بودن و مین‌های جا مانده از دوران جنگ تحمیلی کار اطفا را با مشکل مواجه کرده است.

گفتنی است بنا به درخواست سازمان مدیریت بحران کشور و منابع طبیعی از روز گذشته یک فروند بالگرد نیروی هوا فضای سپاه مشغول به انجام عملیات اطفا حریق هوایی است که امروز هم از صبح همین یک فروند بالگرد در منطقه حضور دارد و مشغول به انجام عملیات است و قرار بر این است که یک فروند بالگرد دیگر نیز به منطقه اعزام گردد.

موج گرما در کشور از هفته گذشته تا کنون موجب چندین فقره آتش سوزی در جنگل‌های استان‌های مختلف شده است که حضور به موقع تیم‌های عملیات اطفا حریق هوایی موجب کنترل و مهار این آتش‌سوزی‌ها بوده است.

توصیه ریس مرکز کاپیتان محمد مهدی نوری آل آقا به مردم عزیز کشورمان که به دلیل گرما به دل طبیعت می‌روند این است که تا حد امکان از ایجاد آتش در منابع طبیعی خودداری نموده و در اتمام استفاده حتما در خاموش کردن آن اهتمام داشته باشند و با دیدن کوچکترین دودی حتما گزارش را به شماره‌های گویای سازمان جنگل‌ها و محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *