راهکارهای شهرداری تهران برای کنترل ترافیک در شش ماه دوم سال
خبرگزاری میزان- به گزارش شهر؛ جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص اولین جلسه کمیته ستاد استقبال از مهر که امروز (چهارشنبه ۴ مردادماه) با حضور چندتن از مسئولین شهرداری تهران و پلیس راهور برگزار شد، اظهار کرد: ماحصل این نشست این بود که روز اول مهر با هماهنگی هر چه بیشتر دستگاهها شروع شود. به همین ترتیب قرار بر این شد هر هفته این جلسه را داشته باشیم. هفته بعد این نشست با حضور مسئولینی که در این حوزه فعال هستنند، برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه اولویت ما برای برگزاری این نشست بهبود وضعیت ترافیک تهران در مهرماه است، خاطرنشان کرد: باید برای این اتفاق زمان بهرهبرداری از معابر تهران را مشخص کنیم؛ یعنی همه کسب و کارها در یک ساعت شروع و تمام نشود. تدبیر وزارت کشور در یک سال اخیر نشان داد که این اقدام اثر گذار است.
بهرامی گفت: جمعیت، تعداد خودروها و معابر تهران به نسبت چهار پایتخت مطرح دنیا تفاوتی ندارد، اما علت شدت ترافیک تهران در مقایسه با این کلانشهرها این است که زمان استفاده از معابر را درست تعریف نکردیم. طبیعی است که اگر زمان بهره برداری برای مدارس، دانشگاه، ادارهها و ... یکی باشد همه معابر سطح شهر با هر ظرفیتی که دارند پاسخگو نخواهند بود.
معاون شهردار تهران با اشاره به دستاوردهای این نشست بیان کرد: طی این نشست قرار شد ما در دو بحث، بار ترافیکی تهران را در شروع مهر کنترل کنیم؛ اول توسعه ناوگان برای شش ماهه دوم سال و شاداب سازی مسیر مدارس و دوم شناورسازی زمان بهره برداری از معابر تا مردم در ترافیک گرفتار نشوند. چه لزومی دارد ما دانشگاه و مدرسه را در یک ساعت شرع کنیم؟ چه لزومی دارد ساعت پایههای مختلف مدارس یکی باشد؟ رعایت اصل شناورسازی در زمان بهرهبرداری معابر فرصت تنفس به ترافیک میدهد تا همه استفاده حداکثری از وسایل عمومی داشته باشند.
وی درباره تفاوت آغاز مهر امسال با سال گذشته گفت: همین الان به نسبت پارسال ۴۴۰ دستگاه اتوبوس ملی را به ناوگان و ۱۲ رام قطار را به خطوط اضافه کردیم. همچنین ۶ رام دیگر تا پایان شهریور به خطوط ریلی پایتخت اضافه میشود. در قرارداد خرید اتوبوس سعی کردیم تا پایان شهریور بخشی از ۳۰۰۰ اتوبوس را به ناوگان اضافه کنیم.
بهرامی در پایان اظهار داشت: در بخش نرم افزاری نیز اقدامات بسیاری برای ساماندهی سرویس مدارس به منظور کمک ریالی و خدمت رسانی به مردم صورت گرفته است. در مورد شاداب سازی مسیر مدارس هم برنامههایی اجرا میشود که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
انتهای پیام/
اضافه کردن ناوگان حمل و نقل عمومی مانند تاکسی اتوبوس ون درصورت استفاده مردم میتواند از شدت ترافیک بکاهد اما تاثیر چندانی ندارد . برای مهار ترافیک باید ابتدا از ورودیهای شهر تهران شروع سپس بزرگراهها و در نهایت خیابانهای شهر . با انجام خط کشی درست و نظارت بر ان میتوان چهار بزرگراه ورودی از طرف کرج سپس بزرگراههای داخلی مانند ازادگان امام علی همت و بابایی ترافیک را به میزان قابل توجهی کاهش داد بعد از ان میتوان خیابانهای داخل شهر را نیز کنترل کرد با این طرح میتوان در زمان شش ماه ترافیک بزرگراهها را به حداقل رسوند درصورت توافق شهرداری حاظرم در انجام این طرح همکاری کرده و تضمین میکنم که عملی و ثمربخش است