قضات محاکم تجدید نظر استان هرمزگان به مشکلات ۱۱۷ نفر از مددجویان زندان بندرعباس رسیدگی کردند

12:09 - 04 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۷۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
قضات محاکم تجدید نظر استان هرمزگان به مشکلات ۱۱۷ نفر از مددجویان زندان بندرعباس رسیدگی کردند
معاونین قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان و رؤسا و مستشاران دادگاه‌های تجدید نظر این استان با حضور در زندان مرکزی بندرعباس به مشکلات ۱۱۷ نفر از مددجویان رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان-معاونین قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان و رؤسا و مستشاران دادگاه‌های تجدید نظر این استان از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کردند.

در جریان این بازدید، هر یک از قضات محاکم تجدید نظر استان هرمزگان طبق برنامه ریزی با استقرار در محل تعیین شده و پذیرش زندانیان مرتبط با شعبه تحت تصدی خود به مطالبات و مشکلات آن‌ها رسیدگی کردند.

در این ملاقات و بازدید که بیش از ۳ ساعت تداوم داشت، معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و رؤسا و مستشاران محاکم تجدیدنظر استان در دیدار چهره به چهره چهره با ۱۱۷ نفر از زندانیان در خصوص مطالب مطرح شده از سوی آنها، دستورات لازم را صادر کردند.

همچنین معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و رؤسا و مستشاران محاکم تجدید نظر استان به همراه دادیار ناظر زندان و مسئولان ندامتگاه بندرعباس در قالب گروه‌های ویژه با حضور در بند‌های مختلف، ضمن دیدار با زندانیان و بررسی درخواست هایشان، زمینه اعمال تخفیفات قانونی و آزادی تعدادی از آن‌ها را فراهم نمودند.

اتخاذ تمهیدات لازم به منظور ارجاع پرونده زندانیان واجد شرایط به شعب صلح و سازش، پیشنهاد بررسی پرونده‌ها برای استفاده از نهاد‌های ارفاقی از جمله آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی، تعلیق و معرفی به کمیسیون عفو نیز در جریان بازدید معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و رؤسا و مستشاران محاکم تجدیدنظر استان مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

علاوه بر این مقرر شد؛ دادخواست اعسار برخی از محکومان مالی و رد مال این افراد با همکاری مددکاران زندان و شورای حل اختلاف تحت نظارت دادیار ناظر زندان تنظیم و جهت اخذ تصمیم به مراجع قضایی مربوطه ارسال شود.

گفتنی است؛ در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه و مصوبات کمیته کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی به وضعیت زندانیان استان هرمزگان، برنامه بازدید‌های هفتگی قضات از ندامتگاه‌ها، تدوین شده که با ساز و کار‌های نظارتی لازم و به صورت مستمر در حوزه‌های مختلف قضایی استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *