شعبه ۱۵ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی افتتاح شد

10:32 - 04 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۷۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شعبه ۱۵ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی افتتاح شد
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه شعبه ۱۵ دادگاه تجدیدنظر افتتاح شد، گفت: با توجه به اینکه در دادگاه‌های تجدید نظر با افزایش ورودی پرونده مواجه هستیم لذا با افتتاح این شعبه، شاهد تسریع در رسیدگی و کاهش زمان رسیدگی خواهیم بود.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در آیین افتتاح شعبه ۱۵ تجدید نظر استان اظهار کرد: با توجه به اینکه در دادگاه‌های تجدید نظر با افزایش ورودی پرونده مواجه هستیم لذا با افتتاح شعبه ۱۵ تجدید نظر شاهد تسریع در رسیدگی و کاهش زمان رسیدگی خواهیم بود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به افتتاح شعبه جدید تصریح کرد: هدف از فعال کردن این شعبه در حقیقت جلوگیری از اطاله دادرسی و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها است. 

وی با تاکید بر این موضوع که ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء در شعب تجدید نظر کمک به اجرای عدالت است، خاطرنشان کرد: در همین راستا یک شعبه به شعب دادگاه‌های تجدید نظر استان اضافه شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد: با افزایش شعب دادگاه‌های تجدید نظر در استان شاهد کاهش وارده به شعب و تسریع در فرایند رسیدگی و صدور آراء خواهیم بود که این امر بسیار ارزشمند است.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست کار در دستگاه قضائی خصوصا برای قضات سخت و سنگین است؛ هم از جهت فراوانی پرونده‌ها و هم از جهت صدور آراء متقن؛ و همین امور سبب می‌شود بیشتر در فکر افزودن شعب باشیم تا ورودی پرونده به شعبه کمتر شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآور شد بنا به تاکیدات رئیس قوه قضاییه، صدور آرای متقن همواره مورد تاکید و توجه است چراکه این مهم می‌تواند به آسانی پذیرش رای توسط مراجعین و مردم کمک کند و از سویی سرمایه اجتماعی را نیز افزایش دهد.

وی اضافه کرد: قضات دادگاه‌های تجدید نظر به نوعی پیشکسوتان عرصه قضاوت هستند و خوشبختانه در استان مرکزی این محاکم از وجود قضات برجسته بهره‌مند است که همگی مسلح به عناصر تقوا، صبر و دانش بالای حقوقی و پر کاری هستند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *