گزارش|

برنامه مدیریت شهری برای کمک به معلولان؛ از فعال‌شدن کیف پول شهروندی تا وعده تخفیف در استفاده از برخی خدمات

7:45 - 04 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۵۶۵
برنامه مدیریت شهری برای کمک به معلولان؛ از فعال‌شدن کیف پول شهروندی تا وعده تخفیف در استفاده از برخی خدمات
شهردار تهران گفت: کیف پول شهروندی طی یک ماه آینده فعال می‌شود و امکانی را فراهم می‌کند که بتوانیم به گروه‌های خاص از جمله معلولان خدمات ویژه‌ای ارائه دهیم.

خبرگزاری میزان - چندی پیش رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان در گفت‌وگو با میزان ضمن گلایه از این موضوع که در قانون حمایت از افراد دچار معلولیت نهاد‌های مختلف برای رسیدگی این اشخاص وظایفی دارند، اما متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها قانون حمایت از افراد دچار معلولیت را اجرا نمی‌کنند عنوان کرده بود: در قانون استفاده از قطار برای این اشخاص نیم بهاء است که متاسفانه از این امکان بهره‌مند نیستند، همچنین مراکز آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی باید برای این افراد رایگان باشد، اما هیچکدام از این مراکز حاضر نیستند به صورت رایگان به معلولان خدمت ارائه دهند.

در همین رابطه علیرضا زاکانی، شهردار تهران در گفت‌وگو با میزان در خصوص خدماتی که شهرداری تهران به افراد معلول ارائه می‌دهد گفت: اقدامی که در خصوص معلولان و به طور کلی گروه‌های مختلف مردم در حال انجام این است که کیف پول شهروندی طی یک ماه آینده فعال می‌شود و امکانی را فراهم می‌کند که بتوانیم در کنار خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهیم به گروه‌های خاص از جمله معلولان، مادران باردار، دانش‌آموزان و افراد مسن خدمات ویژه‌ای ارائه دهیم.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این رابطه به میزان گفت: مدیریت شهری اعم از شورا‌ها و شهرداری‌ها به دنبال این موضوع هستند که با توجه به محدودیت‌هایی که برای افراد معلول وجود دارد، بالاترین امکانات را با کمترین مبلغ دریافتی به این افراد ارائه دهند البته نمی‌توان گفت که همه خدمات قرار است به صورت رایگان ارائه شود، بلکه برای این مسئله جدول‌بندی صورت گرفته و برای مثال استفاده از ورزشگاه برای اشخاص معلول با تخفیف امکان‌پذیر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه امکان رایگان کردن برخی خدمات برای این عزیزان وجود دارد ادامه داد: این مسئله حقی است که جامعه معلولان دارند و باید در کنار محدودیت‌ها از خدمات شهری استفاده کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: محدودیت‌های معلولان باید در قالب تخفیفات و خدمات رایگان جبران شود و به طور کلی رویکرد این است که تا جایی که امکان دارد زمینه‌ها بهره‌مندی معلولان و جانبازان گرامی از خدمات شهری فراهم شود.

در رابطه با این موضوع حجت الاسلام سید محمد آقامیری رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها و عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ مبلغی برای کمک به حمل و نقل افراد معلول اختصاص دادیم و با سازوکاری که داریم این مبلغ را در اخیتارشان می‌گذاریم، برآوردی از این موضوع که هزینه‌های حمل و نقل اشخاص معلول در سال چه مقدار می‌شود، نداریم اما هر سال مبلغی را اختصاص می‌دهیم که امکانات ویژه‌ای در زمینه حمل‌ونقل به آن‌ها اختصاص داده شود.

وی ضمن اشاره به اینکه همه اتوبوس‌هایی که در حال تهیه آن‌ها هستیم برای معلولان ویلچری مناسب سازی شده‌اند توضیح داد: ون‌هایی نیز در سطح شهر برای تردد معلولان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه ما حداکثر تلاشمان را برای حمل و نقل معلولان انجام می‌دهیم گفت: نمی‌توانیم تمام ظرفیت حمل و نقل را برای این افراد رایگان کنیم اما تلاشمان را می‌کنیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *