حمایت حقوقی و قضایی از ایثارگران در دستور کار ویژه دادگستری مازندران قرار دارد

8:53 - 03 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۴۷۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حمایت حقوقی و قضایی از ایثارگران در دستور کار ویژه دادگستری مازندران قرار دارد
در نشست مشترک دادگستری مازندران، بنیاد شهید استان و کانون وکلا و مشاوران دادگستری بر اجرای کامل شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه حمایت حقوقی و قضایی از ایثارگران مازندران تاکید شد.

خبرگزاری میزان- سید ناصر احمدی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان مازندران در جمع مسئولین و دست اندرکاران حوزه حمایت حقوقی و قضایی از ایثارگان مازندران، اظهار کرد: نشست امروز با هدف پیگیری و اجرایی شدن مفاد شیوه نامه اجرایی حمایت حقوقی و قضایی از ایثارگران با توجه به تاکیدات و دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان مازندران بر اجرای دقیق و کامل تفاهم نامه ابلاغی، تشکیل شده و مصوبات این جلسه باید به شکل کامل و دقیق مورد توجه قرار گیرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان مازندران در ابتدای جلسه با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، افزود: شهدای گرانقدر و ایثارگران از جان خود گذشتند تا این نظام و انقلاب پایدار و استوار بماند و بر همه ما واجب است از دستاورد‌های نظام، حراست و پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، ادامه داد: عزت، اقتدار و آرامش امروز کشور مدیون ایثارگری شهدا، جانبازان، آزادگان و شکیبایی و استقامت خانواده‌های آنان است و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون قضایی دادگستری کل مازندران در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ابلاغی حمایت حقوقی و قضایی از ایثارگران اظهار کرد: در راستای حمایت حقوقی و قضایی از ایثارگران و خانواده ایشان در جهت تحقق بیانات رییس قوه قضاییه مبنی بر انجام اقدامات مقتضی با هدف بسط و گسترش ارائه خدمات معاضدتی و حمایت قضایی از ایثارگران، تفاهم نامه همکاری بین معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه منعقد و به دادگستری استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

احمدی، ایجاد ارتباط موثر بین معاونت منابع انسانی، مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه و همچنین گسترش نظام معاضدت و مشاوره قضایی با هدف بهره مندی جامعه ایثارگران را از جمله اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: پیشگیری از ورود ضرر و زیان ناشی از عدم آگاهی نسبت به موضوعات حقوقی و قضایی و تحکیم بنیان جامعه ایثارگران و خانواده ایشان از جمله دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان مازندران با اشاره به موضوعات و محور‌های تفاهم نامه مذکور افزود: تسهیل دسترسی جامعه هدف به معاضدت قضایی، حمایت حقوقی از ایثارگران و ایجاد ساز و کار مناسب جهت استفاده ایثارگران از خدمات مشاوره خانواده و مشاوره و وکالت در انواع دعاوی از جمله برخی موارد مورد توجه این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

احمدی همچنین، تعامل، مشارکت و هم افزایی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن ارائه الگوی قانون مداری و تولید محتوای آموزشی حقوقی و اهتمام ویژه در جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی معاضدت جویان ایثارگر در خدمات معاضدت قضایی و حقوقی را از جمله دیگر موضوعات مورد توجه این تفاهم نامه برشمرد.

وی تاکید کرد:شیوه نامه اجرایی معاضدت حقوقی و قضایی ایثارگران از سوی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به دادگستری استان‌ها ابلاغ شده که باید به شکل دقیق و کامل اجرایی شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان مازندران خاطرنشان کرد: تنظیم درخواست، اظهارنامه، دادخواست و شکایت منطبق بر مقررات و مشاوره حقوقی و قضایی از جمله برخی خدمات قضایی و حقوقی قابل ارائه به ایثارگران محسوب می‌شود.

احمدی در خاتمه اظهار کرد: انشالله مفاد تفاهم نامه به شکل دقیق و کامل عملیاتی شده و آثار مطلوب آن را در جامعه شاهد باشیم. 

 کهنسال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران نیز در این جلسه مواردی در خصوص مسائل مطروحه در جلسه ارائه داد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *