گفت‌وگو|

کشور‌های مدعی آزادی به اصول خودشان نیز احترام نمی‌گذارند/ فتوای رهبر انقلاب مسلمانان را ملزم به تنبیه دولت‌های هتاک به قرآن کریم کرده است

7:30 - 04 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۳۷۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کشور‌های مدعی آزادی به اصول خودشان نیز احترام نمی‌گذارند/ فتوای رهبر انقلاب مسلمانان را ملزم به تنبیه دولت‌های هتاک به قرآن کریم کرده است
دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک گفت: طبل رسوایی احترام به عقاید در کشور‌های مدعی آزادی باید به صدا دربیاید تا دیگر کشور‌ها بدانند این مدعیان آزادی در وعده‌های خود صادق نیستند و به اصول خودساخته کذایی خود نیز احترام نمی‌گذارند.

خبرگزاری میزان - حسین حاتمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک بیان کرد: کسانی که ادعای دموکراسی و آزادی بیان دارند و احترام به عقاید را شعار خود قرار داده‌اند ثابت کرده‌اند هیچ ارزشی به اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان که قرآن کریم را مقدس و عزیزتر از جان می‌دانند قائل نیستند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هتک حرمت به کلام الله مجید در هیچ دوران و مکانی از عظمت این کتاب آسمانی کم نخواهد کرد گفت: مسلمانان شاید در معانی، مفاهیم و اصول مذهب اختلافاتی داشته باشند، اما در حقانیت و احترام به قرآن سرسوزنی با هم اختلاف ندارند.

وی با بیان اینکه تنها فصل مشترک بین مسلمانان احترام و حفظ جایگاه کلام الله مجید است اظهار کرد: این عقیده یک جمع یا فرقه نیست بلکه بالغ بر یک ششم جمعیت دنیا به آن معتقد هستند حتی کسانی که مسلمان نیستند نیز کتاب قرآن را آسمانی می‌دانند.

حاتمی گفت: شاید هتک حرمت قرآن کریم توسط کسانی باشد که عقده‌های روانی خود را تخلیه می‌کنند، اما دولت‌هایی که از آن حمایت و در برابر آن سکوت می‌کنند و با ادعای احترام به عقاید، عقیده نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان را خدشه دار می‌کنند باید پاسخگو باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبل رسوایی احترام به عقاید در کشور‌های مدعی آزادی باید به صدا دربیاید تا دیگر کشور‌ها بدانند این مدعیان آزادی عقیده در وعده‌های خود صادق نیستند و به اصول خودساخته کذایی خود نیز احترام نمی‌گذارند.

وی با تأکید بر مقابله جدی با افراد خاطی در هتک حرمت قرآن کریم اظهار کرد: این موضوعی نیست که مسلمانان به راحتی از آن عبور کنند. فتوای رهبر انقلاب نیز مسلمانان را در قبال این افراد و تنبیه دولت‌های خاطی ملزم کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *