رأفت: ای کاش رقم قراردادهای فوتبالیست‌ها منتشر نمی‌شد/ عابدینی گفت، من تو را نمی‌خواهم، پروین می‌خواهد!

12:57 - 31 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۸۹۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رأفت: ای کاش رقم قراردادهای فوتبالیست‌ها منتشر نمی‌شد/ عابدینی گفت، من تو را نمی‌خواهم، پروین می‌خواهد!
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که در کشورمان وجود دارد، رقم قراردادهای فوتبالیست‌ها از باشگاه بیرون می‌آید که خیلی ناراحت کننده است.

خبرگزاری میزان - پایان رأفت درباره وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس در پیش فصل بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: خوشبختانه پرسپولیس توانست اسکلت سال قبل و نفراتی که مدنظر یحیی گل‌محمدی بودند را حفظ کند و چند بازیکن خوب دیگر هم جذب کرد. اما با این حال هنوز کافی نیست و چند بازیکن طراز بالای دیگر را نیاز دارد، چون باید در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

وی در مورد جدایی دو بازیکن باتجربه تیم فوتبال پرسپولیس عنوان کرد: سیامک نعمتی و کمال کامیابی‌نیا از لحاظ فنی و اخلاقی فوق العاده شایسته بودند و آرزوی موفقیت برای آن‌ها دارم، اما جدایی آن‌ها نظر کادر فنی بود تا نیروی جوان وارد تیم شوند.

کارشناس فوتبال در خصوص نفرات زیاد در خط دفاعی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: ترافیک در خط دفاعی وجود دارد که باید کادر فنی این موضوع را مدیریت کند، برای‌ اینکه پرسپولیس باید در سه جام شرکت کند و به همه بازیکنان بازی خواهد رسید.

*دخل و خرج باشگاه‌ها به هم نمی‌خورد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره قرارداد‌های میلیاردی در فوتبال، تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که در کشورمان وجود دارد، رقم قرارداد‌های فوتبالیست‌ها که از باشگاه بیرون می‌آید خیلی ناراحت کننده است.‌ ای کاش سازمان خصوصی‌سازی این ارقام را منتشر نمی‌کرد تا اختلاف پیش نمی‌آمد. وقتی بازیکن فوتبال ۵۰ میلیارد تومان می‌گیرد، یک جوان با این شرایط سخت مالی بد، خودش را با این مبالغ می‌سنجد.‌ ای کاش فوتبال ایران حرفه‌ای باشد و دولتمردان دست باشگاه‌ها را باز می‌گذاشتند. به طور مثال تیم‌های استقلال، سپاهان، پرسپولیس و ... ۲ هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشند و هزار میلیارد تومان هم بازیکن بخرند؛ تمام تیم‌ها این رویه را داشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون یک باشگاه با بودجه دولتی ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند، چقدر ورودی دارد؟ این پول را دولت داده است، اما باشگاه چقدر درآمدزایی کرده است؟ تیم‌های لیگ برتر بازیکن به کشور‌های دیگر ترانسفر کردند و بگویند یک مبلغی را از ترانسفر بازیکن به دست آورده‌ایم و اینقدر هم در تیم هزینه کردیم. اما با این وضعیت مشخص است که دخل و خرج باشگاه‌ها به هم نمی‌خورد. ما پیشکسوتان که در باشگاه نیستیم و این موارد را می‌شنویم ناراحت می‌شویم.

*بیرانوند زمان پروین اینکارها را می‌کرد، خیلی راحت به او می‌گفت برو

رافت در مورد فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس گفت: اگر علیرضا بیرانوند زمان علی پروین می‌خواست از پرسپولیس برود، پروین خیلی راحت به او می‌گفت برو. با وجود این رفتار‌ها نمی‌شود یک تیم بزرگ را جمع کرد. کار‌های بیرانوند در پیش فصل باعث شد عیسی آل‌کثیر هم از تیم جدا شود. در پرسپولیس بین بیرانوند و آل‌کثیر هیچ فرقی نیست و اگر قرار است یک نفر پول بیشتر بگیرد، باید به بقیه هم همان پول را بدهند.

کارشاس فوتبال در خصوص کیفیت فنی آل‌کثیر بیان کرد: او بازیکن خوبی است، خدا کمکش کرد و در دربی گل زد این سه امتیاز برای قهرمانی پرسپولیس مهم بود و قیمت عیسی بالا رفت.

پیشکسوت فوتبال درباره کمک یک طرفدار به باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: محمد یوسفی طرفدار متمول پرسپولیس از قدیم برای این تیم زحمت کشیده و عاشق پرسپولیس است.

*عابدینی گفت اگر خوب بازی کنی ۲ میلیون تومان هم اضافه می‌دهم

وی در خصوص مزیت باشگاه حرفه‌ای تاکید کرد: باشگاه اگر حرفه‌ای باشد و خودش درآمدزایی کند و اسپانسر داشته باشد، نیازی نیست یک نفر بگوید که من پرسپولیس را به اردوی آماده‌سازی خارج از کشور می‌برم. این کار اصلاً درست نیست باشگاه پرسپولیس بزرگ است و همه جا اعتبار دارد.  

رافت در مورد پیوستن به تیم فوتبال پرسپولیس گفت: وقتی از ملوان به پرسپولیس آمدم دیدم همه ملی پوش هستند و دیدم که کارم خیلی سخت است، چون بازیکنان فوق العاده خوبی در پرسپولیس حضور داشتند، اما در کنار آن بازیکنان رشد پیدا کردم. امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به من گفت، من تو را نمی‌خواهم و علی پروین تو را می‌خواهد! من هم گفتم؛ سعی می‌کنم پرسپولیس، شما و پروین را رو سفید کنم. قراردادم ۴ میلیون تومان بود. عابدینی گفت اگر خوب بازی کنی ۲ میلیون تومان هم اضافه می‌دهم. آن موقع پول کمی بود و آن پول را مدیریت می‌کردم. حمید استیلی، احمدرضا عابدزاده و ... تازه از رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸ آمده بودند و قراردادشان با پرسپولیس ۱۰ میلیون تومان بود.

*پروین در تمام بازی‌ها استرس خاصی داشت

فوروارد اسبق پرسپولیس افزود: من باشگاه پرسپولیس را دوست دارم و به شخص کار ندارم. من پایان رافت هر چه دارم از باشگاه پرسپولیس دارم و به این تیم مدیون هستم.  

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص خصوصیات علی پروین در زمان سرمربیگری‌اش، گفت: پروین در تمام بازی‌ها استرس خاصی داشت، چون باید جواب همه هواداران و مدیران را می‌داد، چون تمام بار فنی تیم روی دوش او بود. بازی دربی همیشه حساس است و ۲ روز قبل بازیکنان را به اردو می‌بُرد، اما بقیه بازی‌ها می‌گفت بروید خانه استراحت کنید و از خانه به استادیوم بیایید.

*اگر دلال‌ها بگذارند، تمایل دارم مربیگری کنم

وی درباره جدایی هاشمی‌نسب از پرسپولیس تصریح کرد: مهدی هاشمی‌نسب بچه آبادان، بامعرفت، خوب و دل‌پاک است که خیلی دوستش دارم. او باتعصب برای پرسپولیس زحمت کشید. مهدی دربی باز بود که همیشه در دربی‌ها گل می‌زد.  

رافت با اشاره به اینکه اگر دلال‌ها بگذارند، تمایل دارم مربیگری کنم، خاطرنشان کرد: می‌خواهم مربیگری را ادامه بدهم و الان می‌خواهم کار کنم. نمی‌گویم مربیانی که هم اکنون در فوتبال ایران کار می‌کنند مربیان بدی هستند. اما زمانی که یک دلال ۱۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته، باید این افراد را از فوتبال کنار بگذارند تا یک مربی تیم داشته باشد، اما با این حال می‌خواهم سالم کار کنم.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *