گفت‌وگو|

اسکندریون: حمایت مالی فدراسیون جهانی شامل ۲ شناگر می‌شود/ شنا چهار سهمیه در هانگژو خواهد داشت

8:45 - 31 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۷۹۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
اسکندریون: حمایت مالی فدراسیون جهانی شامل ۲ شناگر می‌شود/ شنا چهار سهمیه در هانگژو خواهد داشت
رییس کمیته فنی شنا گفت: چندسالی می‌شود که شناگران ایرانی با کسب رکورد‌های ورودی به صورت مستقیم و بدون وایلد‌کارت راهی مسابقات جهانی می‌شوند.

حمیدرضا اسکندریون در گفت‌وگو با میزان، درباره حضور ۲ شناگر ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن و پیش‌بینی عملکرد این ورزشکاران، اظهار داشت: باتوجه به به پیش‌رو بودن بازی‌های آسیایی هانگژو اردوها به صورت منظم در جریان است و از همین رو همه شناگران تیم ملی از آمادگی نسبی خوبی برخوردار هستند. مسلما هدف‌مان از حضور دو شناگر در مسابقات قهرمانی جهان کسب تجربه است.

وی افزود: خوشبختانه برخلاف ادوار قبلی که شناگران کشورمان فقط با سهمیه‌های وایلد‌کارت در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کردند، چندسالی می‌شود که شناگران ایرانی با کسب رکورد‌های ورودی لازم به صورت مستقیم راهی مسابقات جهانی می‌شوند. هرچند ۳ شناگر ایرانی در مسابقات بین‌المللی ترکیه مجوز حضور در مسابقات جهانی ژاپن را کسب کرده بودند، اما بنا به شرایط تصمیم گرفتیم که در نهایت ۲ شناگر راهی مسابقات قهرمانی جهان شود.

رئیس کمیته فنی شنا تصریح کرد: باتوجه به اینکه مهرشاد افقری سال گذشه در مسابقات جهانی شرکت کرده بود و از سوی دیگر از آنجایی که حمایت مالی فدراسیون جهانی شنا فقط شامل ۲ نفر می‌شد، تصمیم بر این شد که سامیار عبدلی و هومر عباسی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنند. هر دوی این شناگران شانس اعزام به بازی‌های آسیایی را دارند و حضور در مسابقات قهرمانی جهان می‌تواند شانس‌شان در هانگژو را بیشتر کند.

اسکندریون در پایان وضعیت اردوهای تیم ملی شنا برای حضور در بازی‌های آسیایی، خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی بر این شد که شنای ایران با ۴ نماینده در بازی‌های آسیایی شرکت کند. پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهان اردو‌های تیم ملی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *