پزشکی قانونی تلاش می‌کند نقش خود را در استقرار عدالت به بهترین شکل ایفا کند

20:06 - 30 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۷۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پزشکی قانونی تلاش می‌کند نقش خود را در استقرار عدالت به بهترین شکل ایفا کند
مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس گفت: پزشکی قانونی تلاش می‌کند تا در راستای اجرای سند تحول قضایی نقش خود را در استقرار عدالت به بهترین شکل ایفا کند.

خبرگزاری میزان - به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل پزشکی قانونی کشور، میز خدمت و دیدار مردمی چهره به چهره مراجعان با مدیر کل و مسئولین اداره کل پزشکی قانونی استان فارس پیش از نماز جمعه امروز شیراز برگزار شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس در حاشیه این دیدار عمومی با بیان اینکه در این دیدار ۵۳ نفر از نمازگزاران با ارائه درخواست‌های مکتوب خواستار بررسی پرونده‌های مطرح خود در پزشکی قانونی استان شدند، گفت: با حضور کلیه مسئولان پزشکی قانونی استان زمینه پیگیری تقاضا‌های مطرح شده و رفع مشکلات آنان فراهم شد.

علی‌رضا درودچی هدف از رسیدگی و پیگیری درخواست‌های مردمی در قالب میز خدمت را تکریم شهروندان، رعایت حقوق شهروندی و آشنایی نزدیک با مشکلات مراجعان و پاسخگویی به سوالات و رفع آن‌ها خواند و افزود: پزشکی قانونی به عنوان دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه تلاش می‌کند تا در راستای اجرای سند تحول قضایی با استفاده از تجارب و تخصص کارشناسان و بهره گیری از فناوری‌های نوین نقش خود را در استقرار عدالت به بهترین شکل ایفا کند.

وی فراهم سازی زمینه دسترسی مردم به مسئولان را از جمله برنامه‌های عملیاتی تدوین شده در سند تحول قوه قضاییه خواند و تصریح کرد: امروز به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل پزشکی قانونی با حذف تشریفات اداری دسترسی به مسئولان را در نماز جمعه شیراز فراهم کردیم و تلاش خواهیم کرد این رویکرد را به منظور جلب رضایتمندی مردم با حضور در سایر اماکن عمومی ادامه دهیم.

عضو شورای قضایی استان فارس در پایان، عمده درخواست‌های مطرح شده در دیدار مردمی توسط مراجعان را تسریع در پاسخگویی کمیسیون‌های تخصصی به استعلامات عنوان کرد.

۲۷ تیرماه سالروز تصویب پزشکی قانونی زیر نظر قوه قضاییه به عنوان یک سازمان تخصصی است که به کشف حقیقت در وقوع جرائم با استفاده از شاخه‌های مختلف علم پزشکی و بهره‌گیری از تکنولوژی و علوم جدید کمک می‌کند.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: پزشکی قانونی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *