خشونت‌ در زندان‌های انگلیس/ روایتی از وضعیت کوکهام‎ وود، فرانکلند و دیگر بازداشتگاه‎های بدنام

12:53 - 27 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۲۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌ در زندان‌های انگلیس/ روایتی از وضعیت کوکهام‎ وود، فرانکلند و دیگر بازداشتگاه‎های بدنام
زندان‌های انگلیس به مهم‌ترین مراکز خشونت مرگبار در این کشور تبدیل شده‎اند تا جایی که برخی کارشناسان این وضعیت را نزدیک به فروپاشی توصیف کرده‎اند.

خبرگزاری میزان – انگلیس یکی از بالاترین نرخ‌های حبس در اروپای غربی را دارد؛ در عین حال، جمعیت زندان‌های انگلیس در ۳ دهه گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

برخی از مقام‌های انگلیس می‌گویند که سیستم زندان‌های این کشور در حال رسیدن به «نقطه فروپاشی» است.

مسئله خشونت در زندان‌های انگلیس در سال‌های اخیر به بحران تبدیل شده که از کنترل مقام‌های زندان‌های این کشور خارج شده است.

شیوع و گسترش این بحران سبب شده تا زندان‌های انگلیس به یکی از مرگبارترین مکان‌ها در سراسر این کشور تبدیل شوند و موج انتقاد‌ها را به سمت دولت و مقام‌های زندان‌های انگلیس سرازیر کنند.

خشونت شوکه کننده در زندان نوجوانان کوکهام وود

به گزارش «ایندیپندنت»، در پی انتشار گزارش‌های متعدد از شیوع مرگبار خشونت در زندان نوجوانان «کوکهام وود» که برخی از آسیب پذیرترین کودکان سیستم عدالت کیفری را در خود جای داده است، این زندان از اوایل سال جاری تحت نظر قرار گرفت.

وضعیت در این زندان به حدی هولناک است که رئیس بازرس زندان‌های انگلیس در ماه آوریل سال جاری خواستار اقدام فوری وزارت دادگستری شد.

گزارش یک سازمان دیده‎بان نشان می‌دهد که کودکان زندانی در ندامتگاه «کوکهام وود» به دلیل فضای خشونت‎بار آن دست به ساخت صد‌ها سلاح دست‎ساز زدند.

بر اساس گزارش مذکور، نوجوانان در این زندان برای روز‌های متوالی در سلول انفرادی حبس می‌شوند؛ از جمله ۲ نوجوانی که بیش از ۱۰۰ روز در سلول انفرادی قرار داشتند.

بازرسان زندان‌ها دریافتند که این مرکز از نظر تاسیسات نیز از هم فروپاشیده است؛ ضمن اینکه در ۶ ماهه منتهی به بازرسی ۲۲۸ سلاح دست ساز در این زندان کشف شد که در قیاس با زندان‌های دیگر بسیار بود.

این گزارش اشاره دارد که یک چهارم نوجوانان زندانی در «کوکهام وود» می‌گویند که احساس ناامنی می‌کنند.

تیم بازرسی از «کوکهام وود» در گزارش خود تاکید کرده است که شرایط در این زندان رو به وخامت است و نگرانی‌ها در این زمینه قابل توجه هستند؛ در عین حال کارکنان و مدیران این زندان از انجام وظایف خود سر باز می‌زنند.

تیم مذکور شرایط زندان «کوکهام وود» را غیر قابل قبول و نگران کننده خواند.

این گزارش نشان می‌دهد که چگونه خشونت در «کوکهام وود»، محل نگهداری ۷۷ پسر نوجوان گسترده و ساخت سلاح فراگیر بود.

مرکز اصلاح زندان انگلیس ضمن تکان دهنده خواندن گزارش مذکور، تاکید کرد که این زندان شکست انگلیس در بالاترین سطح سیستم عدالت جوانان را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت دادگستری انگلیس مدعی شد که اقدام‌های قاطعانه برای رسیدگی به مسائل جدی این زندان انجام گرفته است.

جایزه برای اعمال خشونت در زندان‌های انگلیس

به گزارش «مترو»، خشونت فراگیر و فزاینده در زندان‌های مختلف انگلیس از زندان‌های نوجوانان تا زندان‌های با امنیت بالا رخ می‌دهد.

در عین حال گزارش‌هایی مبنی بر تعیین جایزه برای اعمال خشونت در زندان‌های انگلیس وجود دارند.

زندان «فرانکلند» به عنوان یکی از بدنام‌ترین زندان‌های انگلیس که «وین کورنز»، افسر پلیس سابق محکوم به ربودن و قتل «سارا اورارد» و «لوی بلفیلد»، قاتل زنجیره‌ای در آن حبس هستند، از جمله زندان‌هایی است که خشونت‌های گا‌ها مرگبار به ازای دریافت پول و جوایز در آن رخ می‌دهد.

مجموعه داده‌های موجود مربوط به ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ آوریل سال جاری نشان می‌دهد که زندان‌های انگلیس به محیط‌های ناامن و خطرناکی تبدیل شده اند.

یک مقام انگلیسی می‎گوید که خشونت در زندان‌های انگلیس به شکل ناراحت کننده‌ای عادی شده است.

وی افزود: چنین محیط‌های ناامن و خطرناکی، ناتوانی آشکار دولت در اعمال کنترل بر زندان‎هاست که جان زندانیان و کارکنان را به مخاطره می‌اندازد و اساس نظام عدالت کیفری انگلیس را تضعیف می‌کند.

کارشناسان تاکید دارند که ناکامی در مقابله با چرخه خشونت در زندان‌های انگلیس پیامد‌های سنگینی برای امنیت عمومی دارد و خشونت را به بخش عادی زندگی روزمره دعوت می‌کند.

بحران خشونت در زندان‌های انگلیس

دولت انگلیس در بیش از یک دهه گذشته با شدت بیشتری درباره جرم و جنایت در این کشور سخن گفته‎اند، اما هیچگاه تغییر در نظام عدالت کیفری را در اولویت قرار نداده‎اند.

همین امر سبب شده تا خشونت فزاینده در سیستم زندان‌های انگلیس مغفول واقع شده و زندان‌ها در مسیر مواجهه با بحران حرکت کنند.

سرمایه‎گذاری ۱۰۰ میلیون پوندی در زمینه تجهیز امنیتی کارکنان و زندان‌ها در قالب رویکرد «تحمل صفر در قبال خشونت در زندان‎ها» برای مقابله با این بحران نیز تاکنون بی‎حاصل بوده است.

در حالی که مقام‌های دولت و زندان انگلیس به مشکل خشونت فزاینده در زندان‌های این کشور توجه چندانی ندارد، ازدحام جمعیت در این مراکز به خشونت و جنایت بیشتر در زندان‌ها دامن می‌زند.

به گزارش «ایوینینگ استاندارد»، یک سازمان حقوق بشری انگلیس هشدار داد که ازدحام جمعیت در زندان‌ها می‌تواند منجر به افزایش سطح خشونت پشت میله‌ها و جنایت بیشتر در خیابان‌های انگلیس شود.

۶ ماه پیش انگلیس اعلام کرد که با اجرای یک طرح اضطراری از ۴۰۰ سلول پلیس برای نگهداری زندانیان در طول شب استفاده خواهد کرد، زیرا فضای کافی در زندان‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *