آرش پاکزاد: تجربه‌های ارزشمندی در کنسرت علیرضا قربانی کسب کردم

10:05 - 27 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۰۹۳
آرش پاکزاد: تجربه‌های ارزشمندی در کنسرت علیرضا قربانی کسب کردم
طراح صدای کنسرت علیرضا قربانی معتقد است، این هنرمند فردی خلاق و در عین حال بسیار توانمند است.

آرش پاکزاد طراح صدای کنسرت علیرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار میزان با اشاره به تجربه خوب کنسرت‌هایی که در شهرهای مختلف همچون شیراز، گرگان، کیش و کرمان اجرا شد درباره اجرا در فضای باز و دشواری‌های آن بیان کرد: وقتی با یک استیج روبه‌رو هستی که روی آن 30 نوازنده با 50 لاین خروجی فعالیت می‌کنند،  کار با دشواری‌هایی همراه  می‌شود، زیرا کنترل آنها سخت است. در این شرایط رساندن صدا با کیفیت به مخاطبان پیچیدگی‌هایی دارد، همچنین اجرا در فضای باز هم دشواری‌های خاص خود را دارد، زیرا تنظیم و کنترل فشار و فیدبک‌ها دشوار است.  

پاکزاد به اجرای کنسرت تهران علیرضا قربانی اشاره و اظهار کرد: زمانی که برنامه برای اجرا در تهران تایید شد تا ۲۰ روز مانده به اجرا اقدام به برنامه‌ریزی کردیم و در ۱۰ روز منتهی به آغاز اجراها کار را با دقت و عجله بیشتری دنبال کردیم. بررسی مشخصات دستگاه‌ها و تجهیزات و امکانات از جمله برنامه‌هایی بود که به اجرا گذاشته شد، همچنین سفارش یک دستگاه میکسر اکسترا باکس از جمله کارهایی بود که برای کنسرت علیرضا قربانی انجام شد. 

وی لزوم وجود میکسر اکسترا باکس را مورد بررس قرار داد و افزود: وجود میکسر اکسترا باکس از نظر سخت‌افزاری امری ضروری بود زیرا تعداد لاین پ‌های ورودی و خروجی با هم همخوانی نداشتند و این امر کار را برای اجرای یک کنسرت خوب تحت تاثیر قرار می‌داد. در ابتدای کار میکسری با  همین خصوصیات را از بخشی دیگر قرض گرفتیم تا میکسر سفارش داده شده از خارج وارد شود. با خرید این سخت‌افزار شرایط برای کنترل بهتر فراهم شد، بدین ترتیب در صورت هرگونه ایراد، مسیرهای جدید وجود داشت که امکان برقراری ارتباط و کنترل و تنظیم را به آسانی فراهم می‌کرد؛ در عین حال نوازدگان نیز می‌توانستند به وسیله گوشی‌های همراه خود میکس‌های خود را ضبط و نگهداری کنند و دیگر نیاز نبود تا به صدابردار مراجعه کنند. 

این طراح صدا تصریح کرد: با خرید سخت‌افزار جدید در کنسرت علیرضا قربانی 80 لاین ورودی و 31 لاین خروجی همراه با 24 باس برای میکس فراهم شد تا در موارد ضروری بتوان از لاین‌های یدکی موجود بهره برد. 

وی رویداد خاطره‌انگیز خود از برگزاری کتسرت علیرضا قربانی بیان و اظهار کرد: به صورت غیرقابل پیش‌بینی در یکی از شب‌ها یک روباه برخی از سیم‌های را جویده بود و ما زود متوجه آیت اتفاق شدیم، به همین دلیل در صدد ترمیم بر آمدیم و از ساعت 11 شب تا 2 صبح در حال بازسازی بودیم. 

پاکزاد به پیشنیه فعالیت‌های خود اشاره و اظهار کرد: در سال 85 در برج میلاد مسیولیت صدابرداری را بر عهده داشتم و با بسیاری از هنرمندان و خوانندگان آشنا شدم و همکاری کردم، ولی به دلیل سختی‌ها و استرس‌های کار برای مدت پنج سال از این حوزه فاصله گرفتم تا اینکه در سال 90 کار را به صورت یک یا دو بار در سال و صرفا به‌منظور کسب تجربه در کنار دوستان در پیش گرفتم. در سال 98 با قطعه «با من بخوان» بیشتر وارد عرصه صدا شدم گرچه در آن زمان هم دستیار صدا بودم و امسال در تور تابستانه علیرضا قربانی بخش صدا را برعهده گرفتم.

وی درباره برخوردهای خوب علیرضا قربانی با همکاران بیان کرد: علیرضا قربانی فردی خلاق و در عین حال بسیار توانمند است. او به من تاکید کرد که می‌توانم از ترک مدرن نیز برای جذاب شدن کار استفاده کنم. این نکته در ابتدا برایم عجیب و در عین حال جالب بود زیرا بسیاری از خوانندگان سنتی و کلاسیک این امر را نمی‌پذیرند.

پاکزاد درباره تجربه‌های کاری خود خاطرنشان کرد: من تا قبل از همکاری با علیرضا قربانی عموما اجرا با کمتر از 30 نوازنده روی استیج را تجربه داشتم، اما اکنون 30 نوازنده همزمان روی استیج حضور دارند و من کار تنظیم صدا را انجام می‌دهم. این تجربه‌ای ارزشمند است که با حضور در تیم اجرایی علیرضا قربانی و ارکستر بزرگ و منسجم او در زمره فعالیت‌های خود دارم، در عین حال اجرای خوب و همکارانی که نهایت همراهی را با هم دارند تا اثری خوب را ارائه کنند، از خصوصیات این کنسرت علیرضا قربانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *