رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: ظرفیت شورا‌های حل اختلاف می‌تواند تأمین گر سازوکار‌های اعتلای فرهنگ صلح و سازش در کشور باشد

11:09 - 22 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۳۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: ظرفیت شورا‌های حل اختلاف می‌تواند تأمین گر سازوکار‌های اعتلای فرهنگ صلح و سازش در کشور باشد
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در جریان سفر به شهرستان کوهرنگ با اعضاء شورا‌های حل اختلاف این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان-محمد رزم در جریان سفر به شهرستان کوهرنگ با اعضاء شورا‌های حل اختلاف این شهرستان دیدار و گفتگو کرد و با تأکید بر نقش موثر شورا‌های حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده به دادگستری اظهار کرد: نهاد مردمی شورا‌های حل اختلاف با مشارکت و همکاری معتمدان، ریش سفیدان و انسان‌های پرتلاش و صبور، صلح و آشتی را در میان مردم برقرار و مشارکت مردم را در امر قضاوت تجلی می‌بخشد و لذا تأثیرگذاری شورا‌ها در صلح و سازش بر کسی پوشیده نیست.

رزم تصریح کرد: صلح و سازشی که اعضا و دبیران شورا‌ها در میان مردم ایجاد می‌کنند نه فقط آرامش و نظم را به ارمغان می‌آورد بلکه در بعد کلان موجب ارتقاء امنیت در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش ریشه در آموزه‌های دینی دارد ابراز داشت: در تعالیم اسلامی از صلح به عنوان سیدالاحکام نام برده شده که این خود نشان اهمیت صلح و سازش دارد.

رزم افزود: در دین مبین اسلام بیان شده که بهترین گذشت کننده خداوند متعال است و بر این اساس آن‌هایی که از حق قانونی و شرعی خود گذشت می‌کنند کاری خدایی انجام می‌دهند.

وی با بیان حدیثی گهربار از امام صادق (ع) اظهار کرد: اصلاح ذات البین اجری عظیم به دنبال دارد و به فرموده حضرت امام صادق (ع) آنان که مردم را به صلح و سازش دعوت می‌کنند از مقربان درگاه خدا هستند.

رئیس کل دادگستری استان در بخشی از سخنان خود با اشاره به بافت سنتی و عشایرنشین شهرستان کوهرنگ بیان داشت: سران عشایر نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای صلح و سازش میان اقوام دارند و باید از ظرفیت ارزشمند ایشان برای تقویت سنت‌های حسنه برادری و دوستی استفاده شود. وی تأکید کرد: عشایر و قوم غیور بختیاری همواره ثابت کرده اند که برای حفظ ارزش‌های اسلامی و دفاع از آرمان‌ها نظام مقدس ید واحده هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *