احتمال تعیین محله عباس آباد به عنوان سایت اسکان اضطراری پایتخت

11:20 - 18 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۴۵۶
احتمال تعیین محله عباس آباد به عنوان سایت اسکان اضطراری پایتخت
معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از امکان سنجی برای تعیین منطقه گردشگری عباس‌آباد به عنوان سایت اسکان اضطراری کلانشهر تهران خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مجید آرون در این‌باره گفت: یکی از مسائل مهم در سوانح فراگیر همچون زلزله، اسکان افراد متأثر از حادثه در مکان امن و ایمن است و اسکان افراد به دور از تهدیدات و پیامد‌های ناشی از سانحه و حادثه علاوه بر انجام تمهیدات لازم برای محافظت در مقابل سرما، گرما، باد و باران، حفظ اموال، ایجاد امنیت عاطفی و تأمین یک محیط خصوصی و دریافت خدمات بهداشتی، پزشکی، تغذیه اضطرای بعد از وقوع بحران یک امر ضروری است.

وی افزود: همچنین حضور مسئولان مدیریت بحران در یک نقطه ایمن به منظور مدیریت شرایط اضطراری و هماهنگی امور امدادرسانی و خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان و کنترل وضعیت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو تمرین اسکان اضطراری در کلانشهر تهران برگزار می‌شود.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: برای اجرایی شدن این تمرین، بازدید میدانی به منظور ارزیابی وضعیت و بررسی ظرفیت‌های قابل استفاده در منطقه گردشگری عباس‌آباد با حضور معاون عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران و دبیر کارگروه امداد و نجات ستاد، نمایندگان معاونت آمادگی و عملیات سازمان و دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه گردشگری عباس آباد انجام شد و در این بازدید نقاط پیشنهادی برای برپایی اردوگاه اسکان اضطراری و تأمین زیرساخت‌های خدماتی مورد نیاز بر اساس استاندارد‌های جمعیت هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گفته آرون؛ در آینده نزدیک و با انجام امکان‌سنجی، احتمالا سایت منطقه گردشگری عباس‌آباد نیز به عنوان یکی از سایت‌های اسکان اضطراری شهر تهران در هنگام بحران انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *