رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از حوزه قضایی سرحد و قوشخانه و پاسگاه‌های مرزی شیروان بازدید کرد

10:15 - 18 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۴۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از حوزه قضایی سرحد و قوشخانه و پاسگاه‌های مرزی شیروان بازدید کرد
همزمان با دور دوم سفر‌های رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به حوزه‌های قضایی طی سال جاری این بار مقام عالی قضایی استان با همراهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان علاوه بر بازدید از حوزه قضایی سرحد قوشخانه و دیدار با رئیس دادگاه و کارکنان این مجموعه، از برخی پاسگاه‌های واقع در نوار مرزی ایران و ترکمنستان نیز دیدن کرد.

خبرگزاری میزان- پاسگاه نامانلو و مشاهده بخش‌هایی از نوار مرزی مشترک ایران و ترکمنستان واقع در این محدوده جغرافیایی و حوزه استحفاظی یاد شده، از جمله مقاصد بازدید رئیس کل دادگستری استان بود.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، پس از حضور در حوزه قضایی بخش سرحد و قوشخانه؛ با رئیس و کارکنان این حوزه قضایی دیدار و مهمترین اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده در جریان این سفر را تشریح کرد.

وی عملکرد این حوزه قضایی را در مجموع مثبت ارزیابی و از تلاش‌های صورت گرفته توسط رئیس و کارکنان این بخش قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین بر ضرورت تقویت شاخص‌های عملکردی در مقایسه با سال گذشته تأکید و ضمن رسیدگی به مهمترین مسائل و مشکلات مبتلابه در این حوزه قضایی حسب مورد به درخواست‌ها و مطالبات طرح شده از سوی کارکنان پاسخ داد.

وی از تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق شهروندی، صیانت از حقوق عامه، تقویت سازوکار دادرسی الکترونیک، کاهش حجم ورودی و موجودی پرونده‌های قضایی، استفاده متناسب از تأسیسات حقوقی، اهتمام جدی در حصول سازش در پرونده‌ها و همچنین تعیین تکلیف قطعی وضعیت پرونده‌های معوق قضایی، بعنوان مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۲ یاد کرد.

ملاحظه و بررسی وضعیت تعدادی از پرونده‌های جریانی و اجرای احکام و به ویژه پرونده‌های زندانی دار و گفتگوی چهره به چهره با تنی چند از مراجعین و صدور دستور مقتضی درباره روند پیگیری موارد مطروحه از دیگر محور‌های این بازدید به شمار می‌رفت.

رئیس کل دادگستری استان سپس با هیأت همراه جهت سرکشی از پاسگاه‌ها و مراجع انتظامی، به نوار مرزی مشترک ایران و ترکمنستان رفت و وارد پاسگاه انتظامی نامانلو شد و در ادامه مسائل و مشکلات، نواقص و کمبود‌ها و همچنین عملکرد ضابطین قضایی را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، از سند تحول قضایی تحت عنوان چشم اندازی شفاف و راهبردی موفقیت آمیز و نقشه راه اصلی دستگاه قضایی در پیشبرد اهداف یاد و با اشاره به اولویت‌های دستگاه قضایی استان در سال جاری مطابق با رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب و رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد :انتظار ما این است که همه دستگاه‌های مرتبط با قوه قضائیه از جمله ضابطین پای کار باشند و بر اساس افق چشم انداز سند تحول قضایی اولویت بندی و هدفگذاری نمایند و در این راستا حرکت کنند تا إن شاء الله با رعایت بایسته‌های پیش بینی شده در این سند، شاهد تحقق ثمرات مفید و سازنده حاصل از اجرای این مقررات باشیم.

رئیس کل دادگستری استان همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات ضابطین دستگاه قضایی، ایمان واعتقاد راسخ به ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز عمل به تکالیف، ایفای تعهدات و وظایف محول قانونی را خط قرمز ضابطین در مسیر خدمت به حاکمیت و جامعه دانست و تصریح کرد:همین اعتقادات عمیق قرآنی و نگرش مبتنی بر ایمان و بهره مندی از روحیه انقلابی و سلحشوری این عزیزان است که امنیت و آرامش امروز ما مرهون این مجاهدت‌ها است و برای توصیف این رشادت‌ها، جان فشانی‌ها و فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها و اثبات این مدعا همین بس است که تاریخ روایت کند و گواهی دهد که این جان برکفان حریم امنیت در این راه، شهدا و مجروحانی زیادی را تقدیم این مرز و بوم کرده اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *