گفت‌وگو|

مزیت‌های ناوگان بالگردی هوانیروز در مقایسه با کشورهای غرب‌آسیا؛ از تعمیر آسان تا عملکرد عملیاتی بالا

7:45 - 18 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۳۲۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مزیت‌های ناوگان بالگردی هوانیروز در مقایسه با کشورهای غرب‌آسیا؛ از تعمیر آسان تا عملکرد عملیاتی بالا
فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه بالگردهای هوانیروز به راحتی و آسانی قابل تعمیر و نگهداری است گفت: از خصوصیات دیگر بالگردها عملکرد عملیاتی آنهاست.

خبرگزاری میزان - امیر سرتیپ یوسف قربانی در گفت‌‎وگو با میزان، با اشاره به اینکه امروز مطلوب‌ترین ناوگان بالگردی در غرب آسیا را هوانیروز ارتش داراست گفت: از نظر عملکردی بالگردهای ما به راحتی و آسانی قابل نگهداری و تعمیر هستند.، به عنوان مثال بالگرد کبری ظرف ۱۰ روز اورهال (بازآماد) می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از خصوصیات دیگر بالگردها عملکرد عملیاتی آنهاست. به این معنا که وقتی در منطقه مأموریت یا درگیری با اشرار و ... انجام می‌دهیم بالگردها از نظر قدرت تاکتیک و تکنیک بسیار بالا هستند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در هوانیروز وجود دارد خصوصا حوزه خلبانان، تجهیزات و فناوری‌ها در حال حاضر یکی از ناوگان بالگردی مؤثر و مهم در منطقه غرب آسیا هستیم و در امتیازاتی از جمله سامانه‌های دید در شب، تعداد بالگردها و توانمندی آنها در شرایط خوبی قرار داریم.

امیر سرتیپ قربانی اظهار داشت: از دلایل دیگر مطلوبیت ناوگان بالگردی هوانیروز ارتش می‌توان به آمار بالای «سیستم‌های روز که به بالگردهای هوانیروز در سطح جهانی متصل» است اشاره کرد، این آمار در برخی کشورها مثل آمریکا ۷۵ درصد است اما این آمار در بالگردهای کشورمان بالاتر از کشورهای دیگر است و امروز ما به جایگاهی رسیدیم که حتی شرکت‌های سازنده که بالگرد دارند در حوزه مأموریت‌ها، تقویت بالگردی و استفاده از ناوگان بالگردی برتر هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *