دعوت بنیاد برکت از سرمایه‌گذاران برای دریافت اراضی کشاورزی

12:56 - 17 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
دعوت بنیاد برکت از سرمایه‌گذاران برای دریافت اراضی کشاورزی
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت از تمامی سرمایه‌گذاران برای دریافت اراضی با شرایط ویژه در ۱۴ استان کشور دعوت می‌کند.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه امسال ما به طور ویژه در دو زنجیره از کسب و کار‌ها در حوزه‌های کشاورزی حمایت میکنیم و از آبزی‌پروری و شیلات هم در قالب این زنجیره حمایت خواهد شد، افزود: بیش از ۵۰ درصد کار‌های بنیاد برکت در این دو بخش اجرا می‌شود.

ترکمانه تصریح کرد: امروز یک تفاهم‌نامه با شرکت‌های شهرک‌های کشاورزی به امضا رسید تا از ظرفیت‌های خوب در حوزه کشاورزی استفاده شود و بنیاد برکت در قالب این طرح از تمامی کار آفرینان در این حوزه حمایت خواهد کرد.

مدیر عامل بنیاد برکت تصریح کرد: در ۱۴ استان در مرحله ابتدایی این طرح اجرا می‌شود افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به تار نمای بنیاد برکت کار‌های خود را ثبت کنند و از مزایای خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تا به امروز در حوزه کشاورزی ۱۴۰ هزار طرح اقتصادی اجتماعی انجام داد شده است افزود: تاکنون ۳۰ همت سرمایه‌گذاری و ۵۴۰ هزار فرصت شغلی تا کنون ایجاد شده است.

او افزود: بنیاد برکت امسال قرار است حدود ۳۰ هزار طرح اقتصادی و ۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود که این اقدام ادامه خواهد داشت و در قالب این اتفاق خوب بهترین تسهیلات هم پرداخت می‌شود.

در ادامه این مسیر علیرضا بزرگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با بیان اینکه در راستای تامین امنیت و توسعه کشاورزی و اقتصادی و آباد کردن روستا‌ها با محوریت توسعه شهرستان‌ها امروز تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت و شرکت شهرک‌های کشاورزی منعقد شد گفت: مقرر شده است در راستای توسعه شهرک‌ها با همکاری بنیاد برکت در مناطق کم برخوردار موضوع توسعه و تکمیل شبکه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های بنیاد برکت شرکت شهرک‌های کشاورزی اقدامات تسهیل‌گری برای جذب سرمایه گذار انجام می‌دهد.

بزرگی افزود: در این طرح برای اولین بار در تاریخ کشاورزی ایران ما قیمت کارشناسی را مناسب قرار دادیم و قرار است با کمترین پیش پرداخت و همچنین به صورت اقساط سه‌ساله در خدمت آن‌ها قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی توضیح داد: شرکت شهرک‌های کشاورزی اولین بخشی است که سند قطعی به بهره‌برداران بعد از بهره برداری اختصاص می‌دهد و این اقدام یک جذابیت بسیار خوب برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های کشاورزی ساده‌سازی مجوز‌ها را مد نظر قرار داده است گفت: از اعتبارات منابع داخلی شرکت و تملک داخلی شرکت در توسعه داخلی زیر ساخت‌ها استفاده خواهیم کرد.

بزرگی یادآور شد: این بخش تنها مرکزی که سند قطعی دارد شرکت شهرک‌های کشاورزی است و سرمایه گذاران مشمول این مزیت خواهند شد. سرمایه گذاران از مشاوره و آموزش‌های رایگان هم برخودار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی که قرار است مشارکت کنند به طور قطع باید در سامانه‌ی مرتبط با بنیاد برکت ثبت نام کنند و اهلیت‌سنجی آن‌ها باید انجام شود و سپس معرفی شوند.

وی افزود: سرمایه گذاران دارای اهلیت در حوزه کشاورزی هستند و پیش بینی می‌شود ۱۰ هزار هکتار در ۱۴ استان اجرایی شود.


جهان تیغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
0
0
لطفا نام ۱۴استان چادری سامانه برای ثبت نام زمین کشاورزی رااعلام کنید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *