افزایش مشارکت‌های مردمی در پویش‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) / پیش‌بینی جذب ۲۰ هزار حامی ایتام در جریان جشن عید غدیر

17:18 - 14 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۹۲۳
افزایش مشارکت‌های مردمی در پویش‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) / پیش‌بینی جذب ۲۰ هزار حامی ایتام در جریان جشن عید غدیر
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امسال در طرح‌های اطعام مهدوی و اطعام غدیر به هیچ وجه از اعتبار دولتی استفاده نشده است گفت: با وجود شرایط اقتصادی، مردم به کمک مستضعفان و محرومان آمدند و حضور پررنگی در حوزه عید قربان و نذری آن داشتند.

خبرگزاری میزان- آئین افتتاحیه آشپزخانه‌های غدیر جشن اطعام علوی (عید غدیر) امروز، ۱۴ تیرماه با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، حجت‌الاسلام جعفری، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد و سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفری، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: عید غدیر عید وحدت امت اسلامی و مسئولیت‌شناسی برای آینده اسلام و امت اسلامی است. پیامبر (ص) اصل مسئولیت‌پذیری در آینده اسلام را در غدیر مطرح کرده و بنیان نهادند، عید غدیر عید اتحاد است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن اشاره به طرح اطعام علوی کمیته امداد که در همکاری با بنیاد بین‌المللی غدیر اجرا می‌شود گفت: مسئله اطعام در کمیته امداد به عنوان یک سنت الهی، انسانی، پیامبری و اهل بیتی در دستور کار قرار گرفته است و باید آن را گرامی بداریم.

حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز در این مراسم اظهار کرد: ما عید غدیر و دهه امامت و ولایت را به عنوان یک جریان همبستگی بین مسلمانان می‌دانیم و کمیته امداد نیز با همین رویکرد برنامه‌های خود را اجرا می‌کند، امروز تمامی مردم در کشور اعم از شیعه و سنی پای کار اعطای عیدی به محرومان هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه امسال در طرح‌های اطعام مهدوی و اطعام غدیر به هیچ وجه از اعتبار دولتی استفاده نکردیم؛ چراکه مردم خود در این برنامه‌ها شرکت خواهند کرد، افزود: تاکنون بیش از ۴۲ میلیون افطاری و اطعام ساده در کشور توزیع شده و بیش از ۱۰ هزار آشپزخانه مردمی تشکیل شده است و همچنین بیش از ۲ میلیون بسته معیشتی نیز از سوی مردم بین نیازمندان توزیع شده است.

آسوده توضیح داد: همین روند از آغاز دهه امامت و ولایت در سراسر کشور پیگیری شده و برنامه‌های ویژه این ایام از مسجد جمکران شروع شده است. در این زمینه و نسبت به سال گذشته با ۴۸ درصد رشد مواجه بودیم که نشان می‌دهد با وجود شرایط اقتصادی، مردم به کمک مستضعفان و محرومان آمده‌اند و حضور پررنگی در حوزه عید قربان و نذری آن داشته‌اند، در پویش به عشق علی (ع) هم و برای حمایت از یتیمان زیر ۱۸ سال بیش از ۷۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته وجود داشته است.

وی عنوان کرد: برنامه دیگری که در کمیته امداد بر آن تاکید شده و همگان امروز به صورت نمادین برای آن در این جلسه حضور داریم، اطعام غدیر است. پویش اطعام غدیر نیز مردمی شده و بیش از هشت هزار مرکز نیکوکاری که ۵۰ درصد آن‌ها مسجدمحور هستند، در این زمینه فعال شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته قریب به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار اطعام در روز عید غدیر و با راهبری کمیته امداد از سوی مردم طبخ و توزیع شد و امسال امیدواریم این برنامه با بیش از ۳۰ درصد رشد همراه باشد، همکاران ما در کمیته امداد برنامه تقدیر از خیران سادات را نیز در دستور کار قرار دادند که این برنامه در استان‌های مختلف اجرا می‌شود، برنامه دیگری که در این ایام در حوزه مشارکت‌ها انجام می‌شود، طرح مفتاح‌الجنه است که طی اجرای آن، خیران و مسئولان به دیدار خانواده‌های سادات و ایتام رفته و مسائل آن‌ها را حل می‌کنند.

آسوده ضمن بیان اینکه در حوزه مراسم مختلفی که امسال در کشور اجرا می‌شود، یکی‌از مهم‌ترین برنامه‌ها راهپیمایی ۱۰ کیلومتری از میدان امام‌حسین (ع) تا میدان آزادی تهران است که کمیته امداد نیز پایگاه‌هایی را در این راهپیمایی برای حامی‌یابی ایجاد می‌کند و امیدواریم تا پایان روز غدیر ۲۰ هزار حامی برای ایتام جذب کنیم، یادآور شد: آشپزخانه‌های طرح اطعام علوی مربوط به همه استان‌های کشور است و اهل تسنن نیز در این مراکز سهیم هستند و غدیر را به عنوان یک مناسبت دینی می‌شناسند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *