پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی از وظایف مهم حوزه پرستاری است

10:24 - 14 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۷۶۸
پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی از وظایف مهم حوزه پرستاری است
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که مدل رفتاری در حوزه پرستاری باید به گونه‌ای باشد که مراجعه کننده بتواند به راحتی سئوال خود را بپرسد، بیان کرد: پاسخگویی و مسئولیت پذیری اجتماعی از وظایف مهم حوزه پرستاری است.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، عباس عبادی در نشست توانمندسازی مدیران در دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان گفت: هر لیدر در حوزه مسئولیتی خود باید چند نوع قدرت داشته باشد؛ قدرت تشویق و تنبیه که علیرغم سهل‌الوصول بودن بسیار مهم است. قدرت تخصص که اگر به عنوان مدیر بخش، دانش فنی خوبی داشته باشید نفوذتان در زیرمجموعه بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: همه ما در یک تیم کار می‌کنیم و جزیره‌ای مستقل از نظام سلامت نیستیم پس تعاملات اجتماعی درون حرفه‌ای و برون حرفه‌ای، مانند تعامل با شورای شهر و فرمانداری و شهرداری باعث افزایش ضریب نفوذ یک لیدر می‌شود و قدرت اجتماعی او را بالا می‌برد که خوشبختانه این مهم در هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی خوی مشاهده می‌شود و نمایانگر توانمندی دیپلماسی رئیس دانشکده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه به قدرت مرجعیت اشاره کرد و گفت: رفرنس باشید تا به عنوان نمادی از دانش و تجربه بتوانید مجموعه قدرت‌ها را در خودتان ایجاد کنید. به طوری که زیرمجموعه از عملکرد منصفانه شما راضی باشد، هرچند تنبیه شده باشد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از آفاتی که در دنیا دچار آن شده‌ایم بی تفاوتی نسبت به دیگران است. پاسخگویی اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی از وظایف مهم حوزه پرستاری است و مدل رفتاری باید به گونه‌ای باشد که مراجعه کننده بتواند به راحتی سوال خود را بپرسد.

عبادی در مورد تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: اگر بخواهیم تعرفه گذاری را مهمترین اتفاق در حوزه پرستاری بدانیم یعنی تمرکز ما بر منافع فردی و اوضاع معیشت است. هرچند اتفاق بزرگی است و تلاش می‌کنیم تا پرداخت‌ها هرچه بیشتر به عدالت نزدیک شود، ولی اگر بخواهیم کار‌های بزرگ انجام دهیم باید نگاهمان را به سمت خدمت بهتر به مردم برگردانیم.

وی در پایان به فرهنگ گذشته در تاریخ طب ایران اشاره کرد و گفت: پزشکان در گذشته مطب نداشتند و برای معالجه بیماران به خانه آن‌ها مراجعه می‌کردند و وقتی وارد خانه مردم می‌شدند فقط طبابت نمی‌کردند بلکه به عنوان رفرنس و مرجع به سایر امور مردم توجه داشتند و این سبب ایجاد قدرت و محبوبیت در ذهن مردم می‌شد؛ بنابراین اگر امروز بخواهیم قدرت و محبوبیت بیشتری داشته باشیم باید در کنار مردم و به آن‌ها وفادار باشیم چرا که به زودی گیرنده این خدمات از سوی جوان‌تر‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *