افزایش سطح رضایتمندی شهروندان از خدمات ۱۳۷ پلاس در سه ماهه نخست سال
خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، رضا ناصری سرای رئیس مرکز سامانه ۱۳۷پلاس، اظهار کرد:سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران بعنوان پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری با بیش از ۱۸ سال سابقه فعالیت، در چند حوزه ایفای نقش میکند که میتوان به مواردی از جمله دریافت و رسیدگی به درخواستهای فوریتی و خدمات شهری، جلب مشارکت شهروندان در طرحهای شهری، ثبت انتقادات و شکایات، پیشنهادات و تقدیر و تشکر و پیگیری آنها اشاره کرد که شهروندان تهرانی درخواستها و مطالبات خود را در خصوص موضوعات شهری در بخش فوریتها و خدمات شهری مطرح میکنند و انتقادات آنان در بخش دیگری ثبت و پیگیری میشود؛ لزوما افزایش تعداد درخواستهای خدمات به معنای افزایش گلایهمندی و نارضایتی نیست و این سامانه میکوشد نرخ مشارکت شهروندان و ارتباط آنان را با ارتقاء کیفیت پاسخگویی و رسیدگی افزایش دهد.
وی افزود: با توجه به تفاوت ماهوی درخواستهای شهروندی و شیوه مواجهه شهرداری تهران با هر نوع پیام، تفسیر افزایش انتروپی براساس افزایش تعداد پیامها کاملا نادرست بوده و از طرفی طی بررسی به عمل آمده رشد پیامهای شهروندی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۰ درصد و سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹، منفی ۲ درصد بوده است. مرکز ۱۳۷ پلاس در راستای افزایش دغدغهمندی شهروندان نسبت به کنشها و موضوعات شهری به دنبال افزایش تعلق خاطر و مسئولیتپذیری شهروندان است.
ناصری تصریح کرد: اگر چه افزایش و یا کاهش تعداد ثبت پیامها هیچ ملاکی برای سنجش رضایت و یا عدم رضایت شهروندان نیست بلکه این معیار در یک فرایند بازخوردگیری به صورت تماس مستقیم و یا ارتباط پیامکی از شهروند دریافت و اعمال میشود که در این خصوص آمار و اطلاعات سامانه ۱۳۷ پلاس رشد سطح رضایتمندی شهروندان را در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نشان میدهد.
ناصری سرای با اشاره به آمار منتشر شده توسط سامانه ۱۳۷ پلاس در سامانه شفافیت شهرداری تهران، ادامه داد: تماسهای شهروندی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه در سال قبل ۱۱درصد افزایش داشته که این افزایش آمار صرفاً به معنای افزایش گلایه مندی شهروندان و یا قصور مدیریت شهری نیست و همواره در طول ماههای مختلف سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز استمرار داشته است؛ این افزایش ناشی از ارتقاء کیفیت خدماترسانی و پاسخگویی مطلوب به شهروندان به نسبت گذشته و تبلیغات و اطلاعرسانی گسترده، موجبات احیای اعتماد عمومی و ایجاد انگیزه و امید در شهروندان را فراهم کرده است. در این بخش شاهد رشد بیش از ۲۰درصدی مخاطبین سامانه ۱۳۷ پلاس در سال ۱۴۰۱ بوده ایم که برای اولین بار با سامانه ارتباط برقرار کردهاند.
وی ادامه داد: با تحولات صورت گرفته در سامانههای ارتباط مردمی شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری و متقابلا افزایش آمار تماسهای شهروندان، نشانههایی از اعتماد و مشارکت شهروندان وجود دارد که مردم در موضوعات مختلف به خصوص در مورد طرحهای توسعهای نظرات و پیشنهادات خود را به شهرداری تهران منعکس میکنند.
رئیس مرکز سامانه ۱۳۷پلاس خاطرنشان کرد: در کنار آن کلیه فرآیندهای گردش پیام از شروع تماس شهروند تا انجام کار مورد رصد و پیگیری قرار میگیرد و در آخر صحت و تاییدیه انجام کار با ارسال عکس در سامانه تهران من به شهروند بطور دقیق بازخوردگیری میشود که این امر در رضایتمندی شهروندان تاثیرگذار است. هرچند در برخی موارد کم کاری بعضی پیمانکاران و قصور تعداد معدودی از افراد در انجام خدمات وجود دارد که از همین جهت نظارت همگانی (۱۳۷پلاس) بستری را فراهم ساخته تا مردم بتوانند گزارشهای انتقادی خود را منعکس کنند.
لازم به ذکر است؛ سامانه ۱۳۷ پلاس در رویکرد جدید با تسهیل امکان مشارکت و توسعه درگاههای ارتباطی در کنار اهتمام جدی مدیران شهری، فارغ از هرگونه هیاهوی رسانهای و کارهای نمایشی مشغول خدمت رسانی مطلوب و موثر به شهروندان عزیز تهرانی است که این امر در نهایت موجبات تحقق مدیریت مردمی شهر و رضایت شهروندان را فراهم میآورد.
انتهای پیام/