اردوگاه «جنین»؛ هدف تکراری جنایت‌های بشری رژیم صهیونیستی

9:48 - 12 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۲۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اردوگاه «جنین»؛ هدف تکراری جنایت‌های بشری رژیم صهیونیستی
اردوگاه «جنین» بازهم هدف جنایت های بشری رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی از ساعاتی پیش اردوگاه آوارگان فلسطینی «جنین» در کرانه باختری را زیر آتش گسترده و سنگین خود قرار داده است.

یورش نظامی شبانه رژیم صهیونیستی به «جنین» با بمباران هوایی به وسیله پهپاد‌ها آغاز شد.

بر اثر این یورش نظامی گسترده تاکنون چهار فلسطینی شهید و ده‌ها فلسطینی دیگر مجروح شدند؛ بر اساس گزارش‌ها، حال برخی از مجروحان وخیم است و منابع پزشکی می‌گویند که احتمالا شمار شهدا تا ساعات آینده افزایش می‌یابد.

جنایت جنگی علیه جنین

آن چه اکنون در «جنین» در حال رخ دادن است، یک جنایت جنگی تمام عیار است.

امدادگران و آمبولانس‌های فلسطینی به دلیل خسارات و شرایط ناشی از بولدوزر‌ها و گلوله باران ارتش رژیم صهیونیستی به برخی مناطق دسترسی ندارند؛ یک مقام بیمارستان دولتی «جنین» می‌گوید که از سال ۲۰۰۲ تاکنون این تعداد جراحت جدی را پذیرش نکرده اند.

مدیر هلال احمر فلسطین گفت که بمباران از هوا و تهاجم از زمین همزمان صورت گرفته و دود از همه جا بلند شده است.

یک راننده آمبولانس به خبرگزاری «رویترز» می‌گوید: آن چه در اردوگاه جنین می‌گذرد، جنگ واقعی است؛ اردوگاه زیر حملات هوایی قرار دارد، هر بار حدود پنج تا هفت آمبولانس به اردوگاه اعزام می‌شویم و پر از مجروحان برمی‌گردیم.

نبیل ابورودینه، سخنگوی ریاست‌جمهوری فلسطین در بیانیه‌ای گفت: رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی جدیدی علیه مردم بی‌دفاع ما می‌شود.

«جنین»؛ سرزمینی بی پناه در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی

اردوگاه آوارگان «جنین» که در مرکز شهر «جنین» قرار دارد، نیم کیلومتر مربع وسعت دارد و حدود ۱۳ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

«جنین» در دو سال گذشته هدف اصلی افزایش حملات مرگبار رژیم صهیونیستی بوده است؛ از سال ۲۰۲۲ دستکم ۱۰۰ نفر از ساکنان «جنین» به شهادت رسیدند.

در سال ۲۰۰۲ در اوج انتفاضه دوم، رژیم صهیونیستی یک عملیات نظامی ۱۰ روزه را در این شهر آغاز کرد؛ در پی این یورش دستکم ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و خانه‌های زیادی ویران و هزاران نفر آواره شدند.

«جنین» و شمال کرانه باختری، به طور کلی، به شدت در معرض استعمار شهرک نشینان صهیونیست که از قضا متعصب‌ترین شهرک نشینان هستند، قرار دارند؛ آن‌ها تحت حمایت و با کمک ارتش، کابینه و پلیس رژیم صهیونیستی اقدام‌های خشونت بار خود را علیه فلسطینی‌های این مناطق انجام می‌دهند.

اکنون اوضاع در اردوگاه «جنین» کاملا متشنج است؛ آمبولانس‌ها نمی‌توانند به مجروحان برسند؛ بولدوزر‌های رژیم صهیونیستی وارد اردوگاه می‌شوند.

کارشناسان تاکید دارند که دور جدید یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه «جنین» به دلیل مقاومت روزافزون فلسطینی‌های شمال کرانه باختری در برابر شهرک سازی‌ها صورت گرفته است.

آن‌ها می‌گویند که حامیان غربی رژیم صهیونیستی به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا تنها مسئولان جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستند؛ این خشونت در کنترل آن‌ها و نتیجه سیاست‌های آن‌هاست؛ در واقع آن‌ها به رژیم اشغالگر صهیونیستی این اجازه را می‌دهند که تلاش بی وقفه خود برای سرقت اراضی فلسطینی را ادامه دهند.

حملات مکرر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف فلسطین به ویژه «جنین» سبب تشدید نگرانی‌های جهانی شده است.

اخیرا ولکر تورک، کمیسر شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری، خواستار توقف فوری یورش‌ها شده و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید مطابق استاندارد‌های حقوق بشری سیاست‌های خود را در این منطقه تنظیم و اجرا کند.

رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری تاکنون ده‌ها فلسطینی را به شهادت رسانده است؛ «خبرگزاری فرانسه»، شمار شهدای فلسطینی را دستکم ۱۷۷ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *