رئیس سازمان بازرسی: ارائه ۵ هزار و ۶۰۰ هشدار به دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته/ بسیاری از سامانه‌های سازمان بازرسی هوشمند شده‌اند

16:31 - 07 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۶۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان بازرسی: ارائه ۵ هزار و ۶۰۰ هشدار به دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته/ بسیاری از سامانه‌های سازمان بازرسی هوشمند شده‌اند
رئیس سازمان بازرسی با اشاره به ارائه ۵ هزارو ۶۰۰ هشدار به دستگاه‌های اجرایی از ناحیه سازمان بازرسی که ۴۱۰۰ مورد آن اثرگذار بوده است، هدف از این اقدام را پیشگیری از وقوع جرم و تخلف عنوان کرد.

خبرگزاری میزان_ خدائیان در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه در سازمان بازرسی کل کشور که با حضور وزیر اطلاعات و رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، از بازرسان سازمان بازرسی به عنوان سربازان گمنام نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و تلاش‌های آن‌ها را ارج نهاد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برخی اقدامات این سازمان گفت: فقط در یک قرارداد پارس جنوبی با ورود یک بازرس سازمان بازرسی، حدود هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان به بیت المال برگشت، در یک بیش اظهاری در واردات گمرکی بیش از ٣۵ میلیون یورو (معادل ٧۵٠ میلیارد تومان) از عدم استیفای حقوق دولتی جلوگیری شده است و با ورود به یک پرونده شرکت پتروشیمی که عوارض آلایندگی را پرداخت نکرده بود، ۵۶۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده است.

وی گریزی بر اقدامات سازمان بازرسی در زمینه هوشمندسازی زد و برخی اقدامات این سازمان در این حوزه از جمله راه اندازی ربات هاتف به منظور پذیرش حداکثری شکایت‌ها و گزارش‌های فساد، ثبت و پیگیری آن‌ها و افزایش رضایتمندی آحاد جامعه را مورد اشاره قرار داد.

خدائیان تصریح کرد: در دوره تحول و تعالی اقدامات بسیار خوبی در سازمان بازرسی اتفاق افتاده و بسیاری از سامانه‌ها هوشمند شده‌اند.

وی با اشاره به ارائه ۵ هزارو ۶۰۰ هشدار به دستگاه‌های اجرایی از ناحیه سازمان بازرسی که ۴۱۰۰ مورد آن اثرگذار بوده است، هدف از این اقدام را پیشگیری از وقوع جرم و تخلف عنوان کرد و گفت: این پیشنهادات با استقبال دستگاه‌ها روبرو شده و نسبت به رفع آن کمک می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی از آسیب شناسی همه دستگاه‌ها و ارائه گزارش آن به مسئولان مربوطه خبر داد و با اشاره به شناسایی ۲۱۰ گلوگاه فسادخیز از رهنمود‌های رئیس محترم قوه قضاییه در این زمینه و دستور پیگیری رئیس جمهور در خصوص این گلوگاه‌ها قدردانی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *