صعود پاکدامن به جمع ۷ سابریست برترین جهان و سقوط کره‌ای‌ها

8:48 - 06 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۲۰۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
صعود پاکدامن به جمع ۷ سابریست برترین جهان و سقوط کره‌ای‌ها
شمشیربازان ایران در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی صعود کردند.

خبرگزاری میزان - با پایان مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در چین، فدراسیون جهانی این رشته رنکینگ جهانی اسلحه‌های مختلف در بخش مردان و زنان را به روز رسانی کرد که طبق آن کاپیتان تیم ملی سابر ایران به جمع هفت سابریست برتر دنیا صعود کرد.

در رده‌بندی جدید علی پاکدامن پس از کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا، صعودی ۹ پله‌ای داشت و به رده هفتم برترین سابریست‌های جهان صعود کرد. ساندرو سابادزه از گرجستان، آرون ژیلاگی از مجارستان و لوئیجی سامله از ایتالیا در رده سوم برترین‌های جهان در اسلحه سابر قرار دارند و نه‌ تنها خبری از کره‌ای‌ها در رده‌های نخست نیست، حتی دو نماینده کره‌جنوبی پایین‌تر از پاکدامن و در رتبه‌های نهم و دهم قرار دارند.

همچنین محمد رهبری با مدال برنزی که در آسیا دشت کرد، با ۲۶ پله صعود تا رده سی‌ام بالا آمد، فرزاد باهر و محمد فتوحی هم در رتبه‌های ۶۵ و ۶۹ برترین سابریست‌های جهان قرار دارند.

تیم سابر مردان ایران هم پس از نایب قهرمانی در آسیا یک پله در رده‌بندی جهانی صعود کرده و در جایگاه ششم دنیا ایستاد. کره جنوبی، مجارستان، ایتالیا، آلمان و آمریکا به ترتیب رده‌های اول تا پنجم این رنکینگ را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین تیم سابر بانوان ایران در رده‌بندی جدید در جایگاه ۲۸ قرار گرفته است. بهترین جایگاه سابریست‌های دختر در ایران در اختیار فائزه رفیعی است که در رده ۱۴۴ ایستاده است. نجمه سازنچیان و کیانا باقرزاده هم در جایگاه ۱۵۹ و ۱۶۷ حضور دارند. پریماه برزگر دیگر نماینده ایران در جایگاه ۲۱۳ است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *