کشف ۸۸ گور بی‎نشان در محوطه مدارس کودکان بومی در کانادا

8:12 - 06 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۱۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشف ۸۸ گور بی‎نشان در محوطه مدارس کودکان بومی در کانادا
بر اساس گزارش‌ها، ۸۸ گور بی‎نشان بالقوه جدید متعلق به کودکان بومی در کانادا کشف شد.

خبرگزاری میزان – گزارش جست‌وجوی رادار نفوذ به زمین مدرسه شبانه روزی «سنت برونو» در استان آلبرتا کانادا نشان دهنده وجود ۸۸ گور بی‎نشان است.

به گزارش «aptnnews»، در نشستی که اخیرا با حضور بازماندگان مدارس شبانه روزی کودکان بومی در کانادا برگزار شد، گزارش کشف ۸۸ گور بی نشان متعلق به کودکان بومی در محوطه مدرسه «سنت برونو» استان آلبرتا اعلام شد.

گزارش مذکور اعلام می‌کند که نتیجه بررسی رادار نفوذ به زمین در محل مذکور وجود ۸۸ گور بالقوه بی‎نشان را نشان می‌دهد، اما بررسی‌ها برای تایید نهایی هنوز انجام نشده است.

تاکنون ۱۴ مورد از گور‌های مذکور به دلیل داشتن شاخص‌های مورد نیاز به عنوان گور بی‎نشان احتمالی فهرست شده‎اند.

تیم جست‌وجو می‌گوید که درست در کنار مدرسه شبانه روزی «سنت برونو» و نه چندان دورتر از محل ساختمان یک قبرستان وجود داشت که مورد بررسی قرار گرفت، اما همچنان مکان‌های زیادی وجود دارند که نشانگری برای آن‌ها تعیین نشده است.

جست‌وجو برای کشف گور‌های بی‎نشان در کانادا در چند سال اخیر در مکان‌های مختلفی در کانادا سرعت گرفته است؛ یکی از دلایل مهم طولانی شدن مدت جست‎و‎جو شرایط بد آب و هوایی است.

البته عملیات‌های جست‎وجو در کانادا در پی کشف گور بی‎نشان در مدرسه شبانه روزی «کاملوپس» در استان بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۲۱ سرعت بیشتری یافته‎اند.

طی سال‌های ۱۸۱۹ تا ۱۹۶۰ بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی به اجبار از خانواده‌هایشان جدا و ۳۹ مدرسه شبانه روزی ویژه کودکان بومی تحت اداره مشترک دولت و کلیسای کاتولیک کانادا منتقل شدند.

بر اساس گزارش‌ها بین ۴ تا ۱۰ هزار کودک بومی هیچگاه از این مدارس به خانه بازنگشتند.

اعتراض‌های چند دهه‌ای خانواده‌های بومی به جنایت‌های صورت گرفته در مدارس مذکور در نهایت در سال ۲۰۰۸ به تاسیس کمیسیون آشتی و حقیقت با هدف مستندسازی تاریخچه و تاثیر‌های پایدار سیستم مدارس شبانه روزی بومیان کانادا بر دانش آموزان بومی و خانواده هایشان منجر شد.

بومیان کانادایی از سال‌های آغاز به کار مدارس مذکور تاکید داشتند که کودکانشان در این مدارس مورد شکنجه قرار گرفته، گرسنگی می‌کشند و با انواع رفتار‌های غیر انسانی مواجهند.

البته آنچه در نهایت درباره این ادعا‌ها در نتیجه تحقیقات کمیسیون آشتی و حقیقت مشخص شد، جنایت‌های گسترده‎تری را آشکار می‌کرد.

تا ژانویه ۲۰۲۳ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ گور بدون علامت در محوطه مدارس سابق شبانه روزی کودکان بومی در کانادا کشف شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *