گفت‌وگو|

رفع کاستی‌ها در حمل ونقل جاده‌ای نیازمند ورود جدی دولت است

15:06 - 04 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۸۵۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رفع کاستی‌ها در حمل ونقل جاده‌ای نیازمند ورود جدی دولت است
عضو کمیسییون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، عمومی و شخصی دارای خودرو‌های فرسوده‌ای هستیم گفت: بیشتر اشکالات در حوزه عملیاتی و اجرایی است که لازم است دولت با شجاعت و قاطعیت ورود کند.

خبرگزاری میزان - علی آذری در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با تصادف زنجیره‌ای اخیر یک دستگاه تریلر با چندین خودرو به دلیل نقص فنی در مسیر یاسوج شیراز و اقدامات مجلس برای نوسازی ناوگان جاده‌ای بیان کرد: در حوزه تصادفات در کشور با آسیب‌های جدی از جمله صدمات و فوتی مواجه هستیم.

عضو کمیسییون عمران با اشاره به اینکه معمولا عامل انسانی دلیل اصلی تصادفات قید می‌شود گفت: واقعیت این است که اگر بخواهیم به درستی در حوزه تصادفات به یک دیدگاه و راه حل برسیم باید همه عوامل تاثیر‌گذار را مدنظر قرار دهیم.

وی گفت: امروز در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، عمومی و شخصی دارای خودرو‌های فرسوده‌ای هستیم که استاندارد‌های لازم را ندارند و ایمن نیستند.

آذری با بیان اینکه اگر وسایل نقلیه و جاده‌ها به ایمنی لازم و متعارف برسند تصادفات کاهش خواهد یافت گفت: در حوزه قانون‌گذاری مجلس حمایت کرده است، اما بیشتر کاستی‌ها در امور اجرایی است.

وی ضمن اشاره به اینکه مجلس واردات خودرو‌های سواری وعمومی را آزاد کرد اظهار داشت: اگر در ناوگان عمومی مشکل داریم، که داریم، چرا وارد نمی‌کنیم؟ وقتی به اندازه نیاز توان تولید داخلی نداریم باید واردات خودروهای مورد نیاز کشور را داشته باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این نقص‌ها در حمل ونقل جاده‌ای و ریلی زیبنده جامعه ایرانی نیست گفت: بیشتر اشکالات در حوزه عملیاتی و اجرایی است که لازم است دولت با شجاعت و قاطعیت ورود کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *