رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:صلح یاران باید روحیه گذشت را به جامعه تزریق کنند

15:03 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۵۹۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:صلح یاران باید روحیه گذشت را به جامعه تزریق کنند
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: صلحیاران باید روحیه گذشت را به جامعه تزریق کنند.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در همایش ملی ستاد صبر در استان، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر بیان کرد: صلحیاران باید روحیه گذشت را به جامعه تزریق کنند.

وی افزود: عدالت گمشده همه بشریت است و همه آن را گوارا می دانند و شایسته است که ما عدالت را بشناسیم و با عدالت رفتار کنیم.

وی ادامه داد: شورای حل اختلاف و صلحیاران شجره مبارکی است که همه باید به این شجره متصف باشیم و در اجرای صلح و سازش از ظرفیت ریش سفیدان ، متنفذین و صلحیاران استفاده کنیم.

وی خطاب به صلحیاران گفت: شما باید ابتدا به وظیفه ذاتی که برقرای صلح و سازش است عمل کنند و در مرحله بعد تبلیغ نمایید تا فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود

رئیس کل دادگستری استان افزود: اگر سطح مالی و تحصیلی جامعه بالا باشد ولی گذشت در آن وجود نداشته باشد هیچ لذتی وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا ادامه داد: استان ما ازظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد صلح و سازش برخوردار است که نشان از فرهنگ بالای مردم و مهربانی آنان دارد و باید قدردان این موهبت بزرگ بود و از آن نهایت استفاده را برد.

وی افزود: همه باید با فرهنگ صلح و سازش خو بگیرند و از این ظرفیت بالا در استان که اهل مصالحه هستند نهایت استفاده را ببریم و فرهنگ بالای مردم استان را در ایجاد و برقراری صلح و سازش در پرونده ها و بخصوص پرونده های قصاص به همه نشان بدهیم.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: دشمنان از این ظرفیت و میزان صلح و سازشی که در استان وجود دارد خوشحال نیستند و قدردان نظام نیستند.

وی ادامه داد: دشمنان از تمام تلاش خود برای کم اهمیت دادن این ظرفیت و رافت نظام استفاده می کنند تا به نظام ضربه بزنند و مردم را مقابل نظام قرار دهند ولی همیشه با شکست مواجه می شوند.

وی افزود: رافت اسلامی با تلاشهای ارزنده و بی وفقه صلحیاران و اعضای شوراهای حل اختلاف بیشتر نمایش داده می شود و ما باید قدردان تلاشهای بی وفقه شما باشیم.

وی ادامه داد: استان ما یک استان زنده و پویا در امر صلح و سازش است و اینکه ۷۳ فقره پرونده قصاص در استان به سازش ختم شده است نشان از روحیه گذشت و ظرفیت بالای صلح و سازش در استان است.

گفتنی است در ادامه برنامه از تلاشهای صلح یاران تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *