دیدار خاجی با معاونان وزرای خارجه ترکیه، سوریه و روسیه

16:27 - 30 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۹۷۸
دیدار خاجی با معاونان وزرای خارجه ترکیه، سوریه و روسیه
مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در حاشیه نشست چهار جانبه آستانه با معاون وزرای خارجه ترکیه، سوریه و روسیه دیدار و گفت‎وگو کرد.

خبرگزاری میزان - در حاشیه نشست چهار جانبه معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه جهت حل مشکلات و روند عادی سازی روابط دمشق - آنکارا و نیز بیستمین اجلاس کارشناسان ارشد روند آستانه، هیئت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی «علی اصغر خاجی»، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی کشورمان، با هیئت ترکیه به سرپرستی «بوراک آکچاپار»، معاون وزیر خارجه ترکیه، دیدار و آخرین تحولات سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

طرفین در این دیدار ضمن رایزنی درباره اخرین تحولات مناسبات آنکارا - دمشق بر لزوم تداوم مذاکرات طرفین تا دستیابی به اهداف مدنظر تاکید کردند.

همچنین دو طرف لزوم احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال سوریه را مورد اشاره قراره داده و بر ضرورت مبارزه با تروریسم و تداوم روند سیاسی حل و‌فصل بحران تصریح نمودند.

علاوه بر آن، هیئت اعزامی‌جمهوری اسلامی ایران با هیئت سوریه به سرپرستی «ایمن سوسان»، معاون‌وزیر خارجه دیدار و اخرین تحولات را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ملاقات با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه

«علی اصغر خاجی» و هیئت همراه که برای شرکت در بیستمین نشست کارشناسان ارشد روند آستانه و چهارجانبه معاونین وزرای امور خارجه به قزاقستان سفر کرده‌اند، با «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس جمهور در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه، دیدار و گفت‎وگو کرد.

در این دیدار دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه، درباره چگونگی پیشبرد و حل و فصل اختلافات میان دمشق و آنکارا تبادل نظر کردند و بر لزوم مبارزه با تروریسم و اعمال حاکمیت ملی سوریه بر سرتاسر خاک این کشور تأکید کردند.

 آن‌ها همچنین آخرین وضعیت موضوعات بشردوستانه سوریه را بررسی و اهمیت تداوم کمک‌ها و اقدامات جامعه جهانی در این زمینه را خاطر نشان ساختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *