سفر بن‌فرحان به ایران در نشریات عربستان/صفحه‌ای جدید از مناسبات تهران و ریاض

7:30 - 31 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۶۸۹
سفر بن‌فرحان به ایران در نشریات عربستان/صفحه‌ای جدید از مناسبات تهران و ریاض
روزنامه‌های عربستانی نسبت به سفر وزیر خارجه این کشور به تهران واکنش نشان داده و احیای روابط دوجانبه میان ریاض و تهران را مهم برشمردند.

خبرگزاری میزان - یک روزنامه عربستانی در گزارشی نوشت که سفر «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان به تهران، اولین گام عملی برای آغاز روابط جدید در چارچوب اهداف روشن است.

روزنامه «عکاظ»، سفر بن فرحان به تهران را نخستین گام عملی برای آغاز روابط جدید که به وضوح در چارچوب اهداف و مقاصد آن قرار دارد، دانست و نوشت: این یک سیاست روشن است و عربستان به خوبی می‌داند که چه می‌خواهد.

این روزنامه می‌گوید: همان طور که بن فرحان گفت هدف روابط عادی عربستان و ایران است؛ این در مفهوم روابط عربستان با هر کشور دیگری صدق می‌کند و ما امیدوار و خوشبین هستیم که همین اصل و مفهوم برای شروع یک صفحه مثبت جدید در تاریخ روابط ما وجود داشته باشد. 

همچنین روزنامه عربستانی «الریاض» هم اشاره کرد که مکانیسم‌های بازگشایی نمایندگی‌های عربستان در ایران فرصت‌هایی را برای همکاری‌های منطقه‌ای و در عین حال غلبه بر اختلافات پیشین، حل‌وفصل اوضاع و ترتیب دادن تلاش‌ها برای پاسخگویی به مسائل مشترک فراهم می‌کند. 

به نوشته نگارنده، این امر همچنین راه را برای مرحله جدیدی از روابط و مشارکت گسترده‌تر در زمینه‌های مختلف، از جمله ویزا برای شهروندان ۲ کشور، باز می‌کند.

این روزنامه اضافه کرد: در راستای ایجاد فرصت‌ها، با توجه به توافق اخیر ریاض و تهران، راه برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران باز شده است و به سرعت و به طور متوالی در پرتو توافق دوجانبه فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری عربستان در ایران و بالعکس وجود دارد.

این نشریه عربستانی در بخشی دیگر نوشت: همه قرارداد‌های سرمایه گذاری فعلی تحولی مهم و تحول کیفی در زمینه‌های همکاری ۲ کشور است که در منطقه منعکس خواهد شد و به گشایش بسیاری از زمینه‌ها برای چشم انداز همکاری و معاملات سازنده بین ۲ کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *