گفت‌وگو|

آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی استان سمنان برای پاسخ‌دهی سریع و دقیق به آزمایشات سم و آسیب شناسی به دستگاه‌های بروز تجهیز شده‌اند

15:03 - 10 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۲۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی استان سمنان برای پاسخ‌دهی سریع و دقیق به آزمایشات سم و آسیب شناسی به دستگاه‌های بروز تجهیز شده‌اند
رئیس کل دادگستری سمنان با اشاره به پیشرفت سریع علم و دانش و ضرورت بهره گیری از آن در زمینه پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی استان برای پاسخ‌دهی سریع و دقیق‌تر به آزمایشات سم و آسیب شناسی به دستگاه‌های بروز مجهز شده‌اند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ) در جلسه مشترک اعضای شورای عالی قوه قضائیه با مسئولان ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت عنوان «تحول قضایی با رویکرد دانش‌بنیان» برگزار شد، با تأکید بر بهره‌گیری از ابزارهای هوشمند، گفت: این روند به تسهیل مأموریت‌های عدلیه در گسترش عدالت خواهد انجامید.

محمد جعفر عبدالهی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات سازمان پزشکی قانونی استان سمنان اظهار کرد: کشف ماده روانگردان نوظهور (nps) و اعلام به مراکز پزشکی قانونی کشور و نهاد‌های انتظامی و امنیتی از جمله اقدامت موثر این سازمان در استان بوده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات مهم و تاثیر گذار سازمان پزشکی قانونی استان سمنان عنوان کرد: تمامی جلسات کمیسیون‌ها در مراحل اول، دوم در مرکز استان و عدم ارجاع به استان‌های همجوار برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین یادآور شد: کمیسیون‌های مرحله عالی سازمان پزشکی قانونی به صورت برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس به منظور تسهیل شرایط شرکت مراجعین در کمیسیون مرکزی برگزار شده است.

عبدالهی با اشاره به پیشرفت سریع علم و دانش و ضرورت بهره گیری از آن در زمینه پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: تجهیز آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی استان سمنان به دستگاه‌های بروز برای پاسخ دهی سریع و دقیق‌تر به آزمایشات سم و آسیب شناسی از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *