حسن نظری: رضایت مردم برترین امتیاز مسابقه «آشپزی با مامان» بود

7:51 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۱۲۰
حسن نظری: رضایت مردم برترین امتیاز مسابقه «آشپزی با مامان» بود
کارگردان مسابقه «آشپزی با مامان» تغییراتی که پس از هفته اول پخش این برنامه ایجاد شد را برگرفته از نگاه مردم به مسابقه دانست و گفت: تلاش ما برای انعکاس نظرات مخاطبان در جهت بهتر برگزار شدن مسابقه «آشپزی با مامان» همواره مد نظر بوده است. 

حسن نظری کارگردان مسابقه «آشپزی با مامان» در گفت‌وگو با میزان در مورد این مسابقه گفت: برنامه «آشپزی با مامان» در فصل سوم خود با هدفی ویژه وارد عرصه شده است. مهم‌ترین هدف این مسابقه آشپزی، تکریم مقام مادر و یادآوری نقش و جایگاه حمایتی او در خانواده است که هر هفته چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

وی مقایسه‌ای بین قسمت‌های گذشته با قسمت جدید برنامه «آشپزی با مامان» داشت و گفت: در قسمت‌های گذشته تنها یک کانتر برای آشپزی در نظر گرفته شده بود به همین دلیل گروه اول که طی قرعه کشی مشخص می‌شد، ابتدا مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه گروه دوم کار خود را آغاز می‌کرد. در اینجا اعتراض وارد بود که گروه دوم بعد از دیدن شرایط و آشنایی با مسابقه امکان موفقیت بیشتری دارند. همین امر باعث شد تا در سری جدید مسابقه دو کانتر برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شود و در ادامهT مسابقه در شرایط کاملا مساوی اجرا شود.  

نظری ادامه داد: در هر قسمت از برنامه دو گروه شرکت‌کننده به اتفاق مادران خود برای طبخ غذای پیشنهادی کارشناس، با یکدیگر رقابت می‌کنند. جنسیت در این مسابقه مطرح نیست و شرکت کنندگان اعم از آقایان و بانوان به همراه مادران خود وارد مسابقه می‌شوkد. در مورد غذا نیز عموما غذاهایی برای پخت پیشنهاد می‌شود که در رده غذاهای سنتی و مختص کشور ما است، در عین حال غذاهای ساده و ارزان هستند تا تمام اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین یکی از ویژگی‌های این فصل از برنامه رقابت همزمان دو گروه شرکت‌کننده در فضایی بانشاط و دوستانه است که پس از طبخ غذای پیشنهاد شده به داوری گذاشته می‌شود. 

این کارگردان تلویزیون در مورد شاخص‌های انتخاب شرکت کننده در برنامه «آشپزی با مامان» اظهار کرد: فراخوانی توسط سایت صداو سیما و همچنین با کمک فضای مجازی منتشر کردیم و شرکت‌کنندگان علاقه‌مند ویدیویی از خود به همراه مادرشان، در حال آشپزی برای ما ارسال کردند و ما نیز با توجه به شاخص‌های مد نظر گرفته شده، اقدام به انتخاب آنان کردیم. میزان پوشش، نوع برخورد، هیجان و بسیاری از نکات دیگر عناصر مد نظر برای انتخاب و حضور در مسابقه «آشپزی با مامان» بود.

وی به غذاهای طبخ‌شده در مسابقه «آشپزی با مامان» اشاره و اظهار کرد: غذاها عموما بر اساس فصلی که در آن قرار داریم طبخ می‌شود. غذاهایی همانند خورش کرفس، خورش ریواس و بسیاری از غذاهای فصلی و در عین حال سنتی و ایرانی مد نظر هستند. غذاهایی که به گوشت کمتری نیاز دارند و در عین حال فراهم کردن مواد اولیه آن برای همه اقشار امکان‌پذیر است. 

نظری در مورد انتخاب مجری نیز تاکید کرد: در فصل سوم مسابقه «آشپزی با مامان» برای انتخاب مجری و برای ایجاد تنوع تلاش کردیم تا کسی را انتخاب کنیم که خودش مادر باشد و بتواند ارتباط نزدیکی با مسابقه و شرکت‌کنندگان برقرار کند، از این رو لاله صبوری برای این بخش از مسابقه «آشپزی با مامان» انتخاب شد. در مورد داور نیز فردی است که در قسمت‌های گذشته نیز داوری را بر عهده داشته و در زمینه داوری و آشپزی تخصص و اطلاعات لازم را دارد.  

کارگردان مسابقه «آشپزی با مامان» در مورد خاطراتش از این مسابقه بیان کرد: تا پیش از این برنامه خیلی با بانوان سر و کار نداشتم، اما در خلال این برنامه و سر صحنه‌های مسابقه «آشپزی با مامان» بیشتر با آنان سر و کار داشتم، از این رو اخلاق‌های خاص آنان را از نزدیک دیدم.  

وی بازخورد‌های مسابقه «آشپزی با مامان» را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: برخورد‌های مردم در کوچه و خیابان برایم جذاب است، زیرا آنان در مورد مسابقه «آشپزی با مامان» ابراز رضایت می‌کنند و سئوالات زیادی در مورد شرکت در این مسابقه از من دارند. این مهم بیانگر این نکته است که مسابقه «آشپزی با مامان» به خوبی دیده شده و از آن مهم‌تر مورد تایید قرار گرفته است. در طول عمر کاری‌ام چنین بازخوردهایی از مخاطبان دریافت نکرده بودم و این برایم بسیار جذاب است.  

این کارگردان تلویزیون در مورد تولید مسابقه «آشپزی با مامان» خاطرنشان کرد: تا به حال تنها هفت قسمت از سری سوم مسابقه «آشپزی با مامان» روی آنتن رفته است و ما در حوزه تولید ۱۰ قسمت جلوتر هستیم. نکته قابل توجه دیگر اینکه تلاش ما برای انعکاس نظرات مخاطبان در جهت بهتر برگزار شدن مسابقه «آشپزی با مامان» همواره مد نظر بوده از این رو تغییراتی پس از هفته اول پخش در این برنامه ایجاد شد که برگرفته از نگاه مردم به مسابقه «آشپزی با مامان» است.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *