گفت‌وگو|

نظم نوین جهانی با محوریت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است

7:45 - 28 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۹۲۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نظم نوین جهانی با محوریت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نظم نوین جهانی اکنون با شکست ابهت امریکا رقم خورده است گفت: نظم جدید جهانی با محوریت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

احمد جباری در گفتگو با میزان، با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به کشور‌های آمریکای لاتین اظهار داشت: برخی دولت‌های گذشته اعتقاد داشتند فقط باید با کدخدا رابطه داشته باشیم، اما رویکرد دولت سیزدهم نشان داد می‌توان از ظرفیت‌های کشور‌های منطقه و آمریکای لاتین به نفع منافع ملی کشورمان استفاده کرد و امیدواریم بعد از سفر رئیس جمهور این دستاورد‌ها بیشتر باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در گذشته همه مشکلات به برجام گره خورده بود و هیچ فعالیتی حتی در حد ارتباط با همسایگان نداشتیم به نوعی وابسته به برجام شده بودیم.

وی با بیان اینکه نظم نوین جهانی اکنون با شکست ابهت امریکا رقم خورده است گفت: کشور‌های منطقه به این نتیجه رسیدند که این قدرت‌نمایی پوشالی بود و نظم جدید جهانی با محوریت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، موضوعی که در سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین نمود عینی داشت.

رئیس جمهور در سفری ۵ روزه به ۳ کشور منطقه آمریکای لاتین، با رؤسای جمهور و دیگر مقامات عالیرتبه کشور‌های «ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا» دیدار و گفتگو کرد.

در این سفر که در راستای توسعه روابط و ارتقای سطح مناسبات با کشور‌های حوزه آمریکای لاتین در زمینه‌های مختلف انجام گرفت، در مجموع ۳۵ سند همکاری به امضای مقامات عالیرتبه ایران و همتایان‌شان رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *