چرا دروازه واردات در زمان برداشت برنج باز می‌شود؟

خبرگزاری میزان - امان الله حسین‌پور در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به معضل واردات برنج خارجی و قیمت بالای برنج ایرانی بیان کرد: علی‌رغم توصیه‌های این کمیسیون مشخص نیست چه رانتی پشت قضیه است که سربزنگاه‌ها واردات آزاد می‌شود و به تولید داخلی ضربه می‌زند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه گرانی محصولات و ضرر کشاورزان هرگز مورد حمایت کمیسیون نبوده و نیست ادامه داد: دقیقا در مقاطعی که برنج در استان‌های شمالی برداشت می‌شود تا هزینه‌های کشاورز تامین شود دورازه واردات باز می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه باید از تصمیات شتاب‌زده پرهیز و سیاست کلی در واردات و صادرات در پیش گرفته شود گفت: متاسفانه بخش‌های مختلف کشور با همدیگر هماهنگ نیستند و این موضوع باعث ایجاد مشکلات و ضرر برای مردم، کشاورزان و تولیدکنندگان می‌شود.

پیش از این نیز رضا حاجی‌پور، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با میزان، با بیان اینکه برنج‌های کشاورزان دپو شده و در فصل گرما در حال آفت زدن است گفته بود در حال حاضر تقریبا حدود ۵۰۰ هزار تن در کشور دپو شده که نیازمند یاری و مساعدت قوای سه‌گانه است تا بدون واسطه شرکت‌ها و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام/