مقام‎های آمریکا به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان

9:47 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۰۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقام‎های آمریکا به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان
مقام‎های آمریکا به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان در مرزهای جنوبی این کشور هستند.

خبرگزاری میزان - «گرگ ابوت»، فرماندار تگزاس، گفته است که دولت محلی او یک «مرز بادی» متشکل از موانع شناور در امتداد رودخانه «ریو گراند» به عنوان بخشی از تلاش خود برای جلوگیری از تلاش مهاجران برای ورود غیرقانونی به این ایالت ایجاد خواهد کرد.

طرح جدید فرماندار تگزاس

این سیاست جدید به سرعت از سوی برخی افراد و گروه‌‌ها که این ایده را به سخره گرفتند و برخی دیگر گفتند که مالیات‌های تگزاس را می‌توان در طرح‌های دیگر هزینه کرد، هدف انتقاد قرار گرفت.

موانعی که در طرح ارائه شده در کنگره ایالتی در «آستین» در حالی که فرماندار تگزاس ۶ لایحه جدید امنیتی مرزی را امضا کرد، دیده می‌شود، در واقع رشته‌ای از موانع شناور به هم پیوسته هستند که عبور از آن‌ها غیر ممکن است.

 

مقامات آمریکا به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان

 

در زیر خط آب، یک شبکه توری که به وسیله لنگر‌ها سنگین شده است، مانع از شنا کردن ساده افراد در زیر این موانع می‌شود.

موانع در امتداد نقاط شناخته شده برای عبور پناهجویان از رودخانه قرار خواهند گرفت، و اولین موانع در نزدیکی گذرگاه «ایگل» قرار خواهد گرفت، جایی که تاکنون پناهجویان بسیاری در تلاش برای عبور از آنجا غرق شده‌اند.

دفتر فرماندار تگزاس در بیانیه‌ای مدعی شده که هدف از این راهبرد، جلوگیری از عبور غیرقانونی بین بنادر ورودی با دشوارتر کردن عبور از «ریو گراند» و رسیدن به سمت مرز جنوبی تگزاس است.

«ابوت» با ادامه سرزنش «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل شکست محسوس در تامین امنیت مرز‌های این کشور و مکزیک، گفت که آخرین بسته لوایح او با هدف اطمینان از این است که ایالتش می‌تواند در برابر «مهاجران غیرقانونی، مواد مخدر و سلاح‌هایی که وارد آمریکا می‌شوند»، بایستد.

 

مقامات آمریکا به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان

 

اقدامات نظارتی و بازداشت‌های بیشتر

این لوایح به نیرو‌های ارتش آمریکا در تگزاس این اختیار را می‌دهند که از هواپیما‌های بدون سرنشین در مأموریت‌های جست‎وجو و بازیابی استفاده کند، به ماموران آموزش دیده مرزبانی آمریکا اجازه می‌دهد تا عملیات دستگیری، جست‎وجو و توقیف در پست‌های بازرسی را انجام دهند و به مالکان روستایی که دارایی آن‌ها در اثر فعالیت‌های مرتبط با مهاجرت غیرقانونی آسیب دیده است، غرامت بپردازند. 

آن‌ها همچنین کارتل‌های مواد مخدر و باند‌های مکزیکی را به عنوان «سازمان‌های تروریستی خارجی» معرفی می‌کنند.

«ابوت» در سخنان خود در مراسم امضای این لوایح شش‌گانه، مدعی شد: با همکاری و تلاش‌های گسترده، تگزاس در برابر موج مهاجرت‌ها ایستاده و مانع از ورود آن‌ها شده است؛ خطی برای دور نگه داشتن مردم از تگزاس، اما کار‌های بیشتری باید انجام شود.

به گفته وی، نهاد قانونگذاری تگزاس برای اطمینان از اینکه ما همچنان به بحران رو به رشد مرزی بایدن، از جمله اختصاص ۵.۱ میلیارد دلار برای امنیت مرزی، قویا پاسخ دهیم، قدم برداشته است. امروز، من ۶ لایحه از جلسه عادی امسال را امضا می‌کنم تا اطمینان حاصل کنم که تگزاس می‌تواند به اقدامات بیشتر برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی در مرز جنوبی ما ادامه دهد.

فرماندار تگزاس در خصوص استقرار موانع شناور در امتداد رودخانه «ریو گراند»، گفت: کاری که این موانع شناور‌ امکان انجام آن را می‌دهند این است که از رسیدن پناهجویان به مرز جلوگیری کنیم.

 

مقامات آمریکا به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه پناهجویان

 

انتقاد‌های گسترده و نگرانی از مرگ‌های بیشتر در میان پناهجویان

«رودولفو روزالس»، مدیر بخش تگزاس اتحادیه شهروندان آمریکای لاتین، آخرین رویکرد «ابوت» در قبال این وضعیت را غیرانسانی توصیف کرده است.

به گفته وی، ما آن را یادآور اقدامات افراطی در طول تاریخ از سوی سران منتخب علیه کسانی می‌دانیم که آن‌ها را انسان نمی‌دانند و صرفا به دنبال نابودی آن‌ها هستند، صرف نظر از ابزار‌های به کار رفته.

«روزالس»، تاکید کرد: با وحشت و شرم عمیقی شاهد بررسی این اقدامات هستیم که ظاهرا به عنوان یک تئاتر سیاسی در نظر گرفته شده است، اما بدون شک منجر به از دست دادن جان بیگناهان در میان پناهجویان در آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *