سینما یعنی تصویر/ اولویت در سینما تصویر است
خبرگزاری میزان _ به گزارش روابط عمومی موزه سینما، علی اکبر قاضی نظام درباره نحوه نگارش اصولی فیلمنامه توضیح داد.
در ادامه گفت، هنر باید زیبا ومتعالی بیان شود نه اینکه زیبا ومتعالی باشد. صحنه را تغییر مکان وگذشت زمان ایجاد میکند صحنه قسمتی از داستان است که مکان ثابت وژمان پیوسته باشد.
از نظر زمانی باید دوجانبه را در سینما در نظر بگیریم یعنی گذشت زمان در جریان صحنه وگذشت زمان بین دوصحنه.
قاصی نظام با بیان اینکه فیلمنامه به مثابه یک تحقیق میماند، افزود: همچنان که در تحقیق محقق فرضیهای را دارد که در پایان اثبات یا نفی میشود در فیلمنامه. فیلمنامه نویس نیز یک بن اندیشه دارد که در صدد اثبات آن است.
وی ادامه داد: ایجاز در نگارش طرح وصحنهها وسکانسها و نهایتا فیلمنامه و دیالوگ نویسی بسیار مهم است. تا زمانی که میتوانیم با تصویر حرف بزنیم و شخصیتهای خود را معرفی بکنیم باید از دیالوگ نویسی پرهیز کنیم.. باید توجه داشت که نقطه شروع فیلمنامه آشفتگی است ونقطه پایان فیلمنامه تعدیل است.
در آخر این جلسه فیلم یکی از دانشجویان نشان داده شد و دانشجویان نقطه نظرات خود رابه بحث گذاشتند.
در پایان قاضی نظام به همراه دانشجویان از موزه سینما بازدید کردند و دانشجویان با تاریخ سینمای ایران وسایل و ابزار فیلمبرداری وصدابر داری وتدوین آشنا شدند و کارشناس موزه در رابطه با تاریخ سینما توضیحات جامعی به دانشجویان ارائه کردند و به اتفاق فیلم کوتاه در باره ورود سینما به ایران را دیدند.
انتهای پیام/