کتب درسی دانشگاهی باید دارای بستههای فرهنگی، اشتغالی و هویتی باشند
خبرگزاری میزان - محمدعلی زلفی گل در گفتوگو با میزان در رابطه با اهمیت حضور دانشگاههای ایران در جمع دانشگاههای برتر جهان و اینکه وزارت علوم چه برنامههایی برای افزایش تعداد دانشگاههای برتر در سطح جهان دارد، گفت: در اجلاس روسای دانشگاههای کشور از ۲۱ تا ۲۳ شهریور در شیراز برگزار شد، به روسای دانشگاهها تاکید کردم که از این پس اطلاعات لازم برای رتبهبندی را توسط کارشناسان مبرز در سامانه وارد شود و رتبهبندی را جدی بگیرند چرا که اگر اطلاعات به صورت کامل به سایت رتبهبندی منتقل شود، اطمینان داشته باشید تعداد دانشگاههایی که میتوانند در رتبهبندی بروز و ظهور داشته باشند، بیشتر میشود.
وی افزود: راه دیگری که سبب تحقق این امر میشود ادغام دانشگاههای علوم پزشکی با دانشگاههای وزارت علوم است و یا اینکه حداقل آدرسشان را یکسان کنند، چرا که این اقدام موجب میشود رتبه دانشگاههای ما بسیار بهتر شود و تعداد بیشتری از دانشگاههای کشور جزء هزار دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با انطباق کتابهای درسی با ارزشهای ایرانی و اسلامی اظهار کرد: از یکسال پیش طرح پژوهشی برای مطالعه کتابهای درسی و اینکه بر اساس و مطالعات تطبیقی ملی و فراملی باید چه ویژگیهایی داشته باشند، تعریف کردیم و برونداد و خروجی این طرح پژوهشی را به دستورالعمل تالیف کتب درسی تبدیل کردیم و در معرض نقد روسای دانشگاهها قراردادیم و به زودی دستورالعمل تالیف کتب درسی ابلاغ میکنیم.
زلفی گل ادامه داد: از این پس کتابهایی به عنوان منبع درسی در سرفصلها قرار میدهیم که بر طبق این دستورالعمل تالیف شده باشد و این در حالی است که بر طبق این دستورالعمل کتاب باید بستههای فرهنگی، اشتغال، هویت سازی، الگوسازی، خودباوری و به طور کلی یژگیهای مختلفی که برای یک کتاب درسی لازم است را داشته باشند و از استانید خواهش کردیم از این به بعد بر مطابق این دستورالعمل کتاب بنویسند تا به عنوان سرفصل دروس انتخاب شوند.
انتهای پیام/